1835
۲۹ مرداد ۱۳۹۵

رونمایی از مرحله اول انیمیشن “جنگ افسانه ها”

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری و نمایشگاه انیمیشن" جنگ افسانه ها" با بیان اینکه فرهنگ در جامعه مقوله بسیار مهمی است که حتی مشکلات اقتصاد بدون فرهنگ حل نمی شود گفت :مقوله فرهنگ ابعاد مختلف زندگی را مورد تاثیر قرار می دهد و با فرهنگ و فرهنگ سازی می توان کارهای غیر ممکن را انجام داد.

به گزارش کودک پرس    حجت الاسلام و المسلمین نصر الله پژمانفر با اشاره به سخت تر بودن جنگ نرم و طریقه مقابله با آن و تولید بازی ها و انیمیشن های ایرانی و جذاب و جذب کودکان و نوجوانان به بازی های بومی و ایرانی تصریح کرد: در انیمیشن “جنگ افسانه ها “کار بزرگی انجام شده است که برای قشر کودک و نوجوان تولید شده است.

او درادامه خاطر نشان کرد: فضای مجازی جزء دغدغه های ماست و هم اکنون 217 شبکه با زبان فارسی و غیر از شبکه های با زیر نویس فارسی برنامه های مستهجن پخش می کنند و کشورهای غربی با همه توان و هجمه فرهنگی به کشور ما تهاجم فرهنگی داشته اند و باید ما هم در این زمینه جدی وارد شویم.

مدیر پروژه جنگ افسانه ها نیز با اشاره به اینکه انیمیشن جنگ افسانه ها در ژانر حماسی و برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده، افزود: امروز فاز اول از پنج فاز این انیمیشن رونمایی شد که داستان آن از سال 93 نوشته شد و یک سال کار پژوهش آن طول کشید و از ابتدای سال 94 تولید آن شروع شد و سه هفته پیش تولید فاز یک آن به اتمام رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی پور حسینی گفت: این انیمیشن براساس کتاب تن تن و سندباد به نویسندگی محمد میر کیانی تهیه شد که داستان آن تقابل قهرمانان کشورهای غربی و قهرمانان و اسطوره های شرقی است.

پور حسینی ادامه داد: در این انیمیشن قهرمانان غربی به خلیج فارس حمله می کنند گه می خواهند فرهنگ و تاریخ و ادبیات ایران زمین را تسخیر کنند که قهرمانا و اسطوره هی ایران این اجازه را نمی دهند و آنها شکست می خوردند.

مدیر بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: امروزه تهاجم فرهنگی که به فرموده مقام معظم رهبری جزء دغدغه های ماست و ما بعنوان نهاد پژوهشی در تلاشیم که با توجه به مراکز علمی و پژوهشی در حوزه علمیه از این ظرفیت استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار با اشاره به اینکه امروزه جهان غرب در تلاش است که جوانان و نوجوانان ما را از اسلام بترساند و اسلام گریز شوند، ادامه داد: کشورهای غربی با منفی جلوه دادن اسلام و مسلمانان می خواهند نوجوانان و جوانان را از اسلام زده و دین گریز کنند که ما باید با تولید آثار فارخر و تبلیغ جذاب به جنگ آنها در حوزه تهاجم فرهنگی برویم.

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار