183484
۰۷ آبان ۱۳۹۷
حجت الاسلام بیاتیان:

گفتمان‌های دینی در تقویت بنیه دینی نسل جوان و نوجوان مؤثر است

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا با اشاره به اهمیت برگزاری گفتمان‌های دینی با محوریت مختلف بین نسل جوان و نوجوان، گفت: برگزاری این گفتمان‌ها مهم‌ترین عامل در تقویت بنیه دینی نسل جوان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام محمدرضا تقویان، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا به برگزاری گفتمان های دینی در مدارس اشاره کرد و بیان داشت: گفتمان‌های دینی با هدف تشریح احکام اسلام، تقویت بنیه‌ دینی جوانان و رفع شبهات فکری آنان در شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان اهداف برگزاری گفتمان دینی تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب و امن جهت طرح پرسش‌های مخاطبین، تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی مخاطبان به واسطه زدودن زنگار شبهات به روش چهره به چهره، بستر‌سازی مناسب برای ایجاد تعامل میان جوانان و نوجوانان و اساتید حوزه و دانشگاه از جمله این اهداف است.

حجت الاسلام تقویان ادامه داد: تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی از دیگر اهداف مهم برگزاری گفتمان های دینی است.

وی با تشریح موضوعات گفتمان ها خاطرنشان کرد: تشریح اهمیت نماز، تبیین فلسفه احکام اسلام، مقایسه احکام دین اسلام با سایر ادیان و عرفان‌های نوظهور از جمله محورهای برگزاری گفتمان های دینی است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا عنوان داشت: دیگر محورهای برگزاری گفتمان های دینی تقویت روابط اجتماعی، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف، فرهنگ انتظار و مهدویت، بیان وظیفه شیعیان در عصر غیبت، ویژگی‌های دوران جوانی و فضائل اخلاقی از دیگر محورهای برگزاری گفتمان ها است.

وی برگزاری گفتمان های دینی و حضور مبلغان را در تقویت بصیرت نسل نو مؤثر خواند و اظهار داشت: برگزاری گفتمان ها فرصتی برای روشنگری در جامعه و بین نسل جوان و نوجوان و مقابله با هجمه های فرهنگی و جلوگیری از رواج آسیب های اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار