183481
۰۷ آبان ۱۳۹۷

دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی در پایتخت راه‌اندازی شد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، راه‌اندازی دبیرخانه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی در تهران و انتشار فهرست کتاب‌های منتخب جام باشگاه‌‌ها تازه‌ترین رویداد‌های ترویج کتاب‌خوانی میان کودکان و نوجوان‌هاست.

به گزارش کودک پرس ، علی‌رضا رفعت حقیقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران از راه‌اندازی دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی خبر داد و گفت: در دو دوره پیشین جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهر تهران چندان فعال نبود و در سومین دوره برای گسترش فعالیت‌های این جام بر آن شدیم با تشکیل دبیرخانه  این رویداد فعالیت‌های ترویج کتابخوانی را با جدیت بیشتری دنبال کنیم. اکنون دبیرخانه جام باشگاه های کتابخوانی تهران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهر تهران واقع در خیابان مطهری، نرسیده به خیابان سهروردی   پلاک 130  طبقه سوم  تشکیل شده است و متقاضیان تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی در شهر تهران می‌توانند از طریق وب سایت شبکه ترویج کتابخوانی به نشانی  http://bookpromotion.ir/  اقدام به راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کنند.

این مقام مسئول هم‌چنین در بخشی دیگر از اظهاراتش از عقد تفاهم‌نامه‌های متعدد همکاری با نهاد‌های مختلف خبر داد و گفت: ما با امضاء تفاهم نامه همکاری با کانون فرهنگی و هنری مساجد شهر تهران و هم چنین عقد تفاهمنامه همکاری با انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان بهزیستی تهران دنبال جلب مشارکت فعالان فرهنگی ماجد، دانش آموز‌ها و مدارس و دبیرستان ها و مهد‌ کودک‌ها هستیم و انتظار می‌رود در سومین دوره فعالیت جام باشگاه‌ها شاهد راه اندازس دست کم پانصد باشگاه کتابخوانی در شهر تهران باشیم و قریب به شش هزار  کودک و نوجوان در باشگاه‌های  کتابخوانی پایتخت فعالیت کنند.

انجام تبلیغات محیطی گسترده در شهر تهران با همکاری شهرداری تهران و همچنین جلب مشارکت مجتمع‌ها و شهر‌ک‌های مسکونی  و مشارکت دبیران بازنشسته از دیگر اقدام‌ها و فعالیت‌های اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در جام باشگاه‌های  کتاب‌خوانی است.

دوره دیگر کارگاه‌های آموزشی کتاب‌خوانی در تهران

هم‌چنین بر اساس این گزارش، كارگاه آموزشي جام باشگاه‌هاي كتابخواني كودك و نوجوان برای مربی‌ها و تسهیل‌گران امروز و فردا ششم و هفتم آبان‌ماه از ساعت هشت صبح  تا عصر در دو نوبت صبح و بعدازظهر در خانه انديشمندان علوم انساني برگزار می‌شود.

دور پیشین  کارگاه‌های آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی برای مربی‌ها و تسهیل‌گران در روز‌های شانزدهم و هفدهم مهرماه برگزار شده بود. در این کارگاه عموم علاقه‌مندان به ترویج کتاب‌خوانی، اعم از مربی‌ مهدکودک‌ها، مربی‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، معاون‌ پرورشی مدارس، دانشجویان، کتاب‌دارها، معلم‌های مقطع دبستان و… حضور دارند. در این کارگاه‌ها، ‌ترویج‌ کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، شناخت ادبیات و هنر کودک و نوجوان، ارزیابی کتاب‌های کودک و نوجوان، تشکیل و راه‌انداز باشگاه‌های کتاب‌خوانی و همچنین مستندسازی از جمله مواردی است که طی دو روز به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

کارگاه‌های آموزشی تسهیل‌گران باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان توسط دفتر مطالعات برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، خانه کتاب و سازمان بهزیستی  برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

انتشار فهرست کتاب‌های منتخب جام باشگاه‌های کتابخوانی

بر اساس گزارش ستاد اطلاع‌رسانی  رویداد‌های ترویج کتابخوانی، در سومین رویداد نیز  چهار مجلد از  «فهرست کتاب‌های برگزیده» برای چهار گروه سنی «ویژه سال‌های پیش از دبستان»، «ویژه سه سال اول دبستان»، «ویژه سه سال ئوم دبستان» و «ویژه دوره متوسطه» از سوی دبیرخانه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان منتشر شده است.  در هریک از این کتاب فهرست‌ها، دستکم  اطلاعات یک‌صد عنوان  کتاب ارائه شده است و این اثار بر اساس معیار‌های علمی و پایش‌های متعدد ادبی و خلاقانه تدوین و برای تسهیل کار کودکان و نوجوان‌ها و مربی‌های باشگاه‌های کتابخوانی ارائه شده است.  نسخه پی دی اف این کتاب‌ها از طریق وب سایت شبکه ترویج کتابخوانی به نشانیhttp://bookpromotion.ir/reading-clubs/ قابل دسترس عموم علاقه‌مندان است.  متقاضیان  کسب اطلاع بیش‌تر از این رویداد‌ کتابخوانی و هم‌چنین ثبت‌نام برای راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی می‌توانند  نشانی وب سایت فوق مراجعه کنند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار