183304
۰۶ آبان ۱۳۹۷

کودک‌آزاری سوژه‌ی یک تئاتر شد

نمایش «مرگ مرد بالشی» به کارگردانی منا الهی‌فرد که اقتباسی از نمایش «مرد بالشی» است و به موضوع کودک آزاری می‌پردازد از ۱۸ آبان‌ماه روی صحنه تئاتر شهرزاد خواهد رفت.

به گزارش کودک پرس ، نمایش گروتسک «مرگ مرد بالشی» که به دفعات در ایران اجرا شده، این بار توسط منا الهی‌فرد با رویکردی مدرن به اجرا در خواهد آمد و گروه بازیگران آخرین روزهای تمرین را پشت سر می‌گذارند تا از ۱۸ آبان‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد از این اثر رونمایی کنند.

«مرد بالشی» به موضوع «کودک آزاری» می‌پردازد و با توجه به این که خالق آن مارتین مک دونا به عنوان یکی از بهترین نمایشنامه نویسان زنده‌ی ایرلندی، در کودکی روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، عده‌ای برآنند که این نویسنده شاید ماجراهایی واقعی را به هجو کشیده باشد؛ اکنون این نگاه رئالیستی در «مرگ مرد بالشی»، اثری که منا الهی‌فرد به صحنه می‌آورد، سروشکل به خصوصی به خود گرفته و می‌توان دنباله آن نگاه را در جامعه امروز ایرانی جست‌وجو کرد.

نمایش «مرگ مرد بالشی» که پس از پایان ماه صفر در سالن شهرزاد اجرای خود را آغاز خواهد کرد، ترکیب مردانه‌ای در بازیگران خود دارد و محمد مسگری، محمد حبیبی، علی بنایی و محمدرضا سروستانی گروه بازیگران اصلی این نمایش را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه هومن اردکانی و عسل زارع هم دو کودکی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل «مرگ مرد بالشی» عبارتند از:طراح نور: میلاد إبراهیمی، طراح صحنه:مینا سرلک-شادی بیات، طراح لباس:رها الهی‌فرد،  طراح گریم: شرمینه جبراییلی، دستیار یک کارگردان و منشی صحنه: فاطمه جمشیدی، دستیار دو کارگردان:محسن طباطبایی، مدیر صحنه:الناز یوسفی، فیلمبردار:عارفه سلیمی، عکاس:کامران نجفی-رها الهی فرد،  تیزرساز:مهدی شهریاری، طراح پوستر و گرافیست:محمد حبیبی، موسیقی: سهند محمد زاده، مدیر روابط عمومی : گروه تبلیغات تیم، تهیه‌کننده، طراح و کارگردان :منا الهی فرد.

نمایش «مرگ مرد بالشی» اقتباسی از نمایشنامه معروف «مرد بالشی» اثر مارتین مک دوناست که توسط امیر مجد نوشته شده است.

این نمایش از ۱۸ آبان در سالن شهرزاد روی صحنه می‌رود. ساعت شروع آن ۲۱:۴۵ است و مدت زمان اجرای آن تنها دو هفته خواهد بود که تمدید نمی‌شود.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار