موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
183145
۰۵ آبان ۱۳۹۷

شاهد نوجوان پاییزی ورق خورد

نخستین شماره پاییزی ماهنامه شاهد نوجوان به ایستگاه صد و شصت و دوم رسید.

به گزارش کودک پرس ، ماهنامه شاهد نوجوان در نخستین شماره پاییزی خود در سال جاری با عناوینی مانند شهید نوجوان، آسمانی‌ها، حکایت، داستان، مساجد ایران، پیشگاه پروردگار، مهارت‌های زندگی، داستان طنز دفاع، سبز و آسمانی و رساله حقوق امام سجاد(علیه‌السلام) از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شد.

«حاج یونس» داستان زندگی و خاطراتی از شهید یونس زنگی‌آبادی در صفحه آسمانی‌ها جای گرفته است. یکی از همرزم‌هایش درباره وی می‌گوید؛ من و حاج یونس و چند نفر دیگر از رزمنده‌ها برای زیارت مکه معظمه به حج مشرف شدیم. در آنجا هیچ کس را ندیدیم که به کتابخانه‌ای برای خرید برود. حاج یونس گفت؛ بیایید همگی با هم به کتابفروشی برویم که نگویند ایرانی‌ها اصلاً کتاب نمی‌خوانند.

در بخش دیگری از این ماهنامه نخستین مسجد مدرن ایران معرفی شده است، در این مسجد که در شهر تهران ساخته شده، یک کتابخانه با ۱۹ هزار جلد کتاب وجود دارد، یعنی می‌توانید به درون قفسه‌ها رفته و کتاب را خودتان بردارید. نکته شگفت‌انگیز این مسجد نمای آن است که آن را منحصر به فرد کرده است. منظور نمای ظاهری و مخروطی نیست، بلکه رنگ‌آمیزی آن است. رنگ‌آمیزی مسجد الجواد با رنگی به نام «ناکسوت« انجام شده که علاوه بر مقاومت بالایی که دارد، قابلیت تصفیه هوا را هم دارد و خودش هم خودش را تمیز می‌کند. اینجا مسجدی است در آلوده‌ترین بخش شهر تهران، مسجدی هم برای تصفیه روح و هم هوا.

«نوشته روی دیوار»، «نماز بدون مهر»، «چند کلمه حرف پاییزی»، «مردان آتش»، «مردان صبر و استقامت» و «منطقه ممنوعه» از خواندنی‌های دیگر این ماهنامه است.

یادآور می‌شود، صدوشصت و دومین شماره ماهنامه شاهد نوجوان به قیمت ۳۶ هزار ریال از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران روانه بازار نشر شده است.

 

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار