موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
183050
۰۳ آبان ۱۳۹۷
دبیر دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه کودک و نوجوان عنوان کرد؛

توجه ناکافی به حوزه پوشاک کودک و نوجوان

مینو پدرام دبیر دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه کودک و نوجوان از توجه ناکافی به این حوزه توسط تولیدکنندگان و مسئولان مربوطه انتقاد کرد و از برگزاری این جشنواره در دی‌ماه و اضافه شدن دو بخش نوزاد و نوجوان به این رویداد خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مینو پدرام درباره این جشنواره توضیح داد: به عقیده من به اندازه کافی به این بُعد از پوشاک پرداخته نشده است. پوشاک کودک قبلا به صورت بخشی از جشنواره مد و لباس فجر در نظر گرفته می‌شد و آثاری از لباس کودک و نوجوان به نمایش ‌گذاشته می‌شد اما خیلی جزئی بود و آن طور که باید به این موضوع پرداخته نمی‌شد.

او ادامه داد: ما به دبیر کارگروه مد و لباس پیشنهاد دادیم که بخش مربوط به پوشاک کودک و نوجوان به صورت مجزا برگزار شود و از سال گذشته جشنواره‌ای برای این بخش در نظر گرفته شد و ان شاءالله این رویداد برای دومین بار در دی‌ماه برگزار می‌شود.

 

دبیر دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه کودک و نوجوان مهمترین دلیل جدا شدن این جشنواره را استعدادیابی در این حوزه عنوان کرد و گفت:  تا افرادی که می توانند در این حوزه کار کنند، جذب بازار کار شوند. به عقیده من باید بیشتر از این موارد به استانداردهای لازم در حوزه پوشاک کودک و نوجوان پرداخته شود. فکر می کنم قبل از پرداختن به طراحی و ساختار لباس باید به خود کودک بپردازیم و روانشناسی کودک  و دوره‌های متفاوت سنتی او را بهتر بشناسیم. کسی که برای لباس کودک و نوجوان طراحی می‌کند باید دید متفاوتی داشته باشد.

پدرام با بیان اینکه طراحی لباس کودک و نوجوان در عین اینکه ساده به نظر می آید اما پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، افزود:  برای طراحی لباس هر گروه سنی باید به بحث روانشناسی و رنگ شناسی آن نیز توجه شود. کودکان از نظر سایز و آناتومی بدن در دوره‌های سنی، متفاوت هستند و باید به این وپژگی‌ها توجه شود.

او ادامه داد: سعی کردیم در این جشنواره  روی فرهنگ سازی کار کنیم و به نوعی آموزش را در نظر بگیریم. سال گذشته قبل از برگزاری جشنواره نشست‌های علمی- آموزشی در حوزه روانشناسی و رنگ شناسی برگزار کردیم. سعی می‌کنیم امسال نیز حداقل سه نشست در این زمینه برگزار کنیم. همچنین جلساتی برای ایجاد تعامل طراحان و تولیدکنندگان داشته‌ایم تا فضای روابط این دو بخش شناخته‌تر شود.

 

دبیر دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه کودک و نوجوان اعلام کرد: سال گذشته ۳۷۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند و نزدیک ۲۰۰ اثر به نمایش گذاشته شد. پیش بینی می کنیم این تعداد امسال به ۵۰۰ اثر برسد، زیرا با دانشگاه‌ها نیز وارد مذاکره شدیم تا مشارکت دانشجویان را هم برای شرکت در این جشنواره جلب کنیم.

پدرام با تاکید به اینکه در این دوره از جشنواره کیفیت مد نظراست، گفت:  سال گذاشته به لباس  نوزاد و نوجوان نپرداختیم اما امسال این دو حوزه را هم خواهیم داشت و اگر آثار  عرضه شده قابل قبول باشد، آنها را به نمایش خواهیم گذاشت.

او همچنین درباره برندهای ایرانی فعال لباس کودک و نوجوان در بازار بیان کرد: به راحتی می‌توان گفت  که ۲۰ برند ایرانی در حوزه تولید پوشاک کودک و نوجوان داریم. البته  برندهایی هم داریم که به عنوان وارد کننده  فعالیت می‌کنند و ما نمی‌توانیم از آنها به عنوان تولید کنندگان این حوزه یاد کنیم و سعی می‌کنیم از تولید کنندگانی که در این زمینه زحمت می‌کشند، دعوت به همکاری کنیم.

 

به گفته پدرام، دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه کودک و نوجوان به احتمال زیاد ۸ تا ۱۵ دی‌ماه برگزار می‌شود اما تاریخ آن هنوز به صورت کامل قطعی نشده است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار