182933
۰۲ آبان ۱۳۹۷

صدها کودک مهاجر در شهر چادری آمریکا تحت نظر هستند

شکایت وکلای حقوق بشر و فعالان مدافع حقوق مهاجران نشان می‌دهد که صدها کودک مهاجر بدون والدین خود در یک شهر چادری آمریکا ماه‌هاست که تحت نظر و بازداشت هستند.

به گزارش کودک پرس ، شکایت های مطرح شده از سوی وکلای حقوق بشر و فعالان حقوق مهاجران در دادگاه های آمریکا حاکی است که صدها کودک مهاجر که به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده اند، ماه هاست که در یک شهر چادری در ایالت تگزاس تحت نظر و بازداشت هستند.

بر اساس این گزارش، شکایت سازمان های حقوق بشری که در دادگاه لس آنجلس مطرح شده است نشان می دهد که بیش از 500 کودک مهاجر در شهر چادری در نزدیک تورنیلو در ایالت تگزاس از ماه اوت تاکنون تحت نظر هستند. 46 کودک نیز از ماه ژوئن تاکنون در این مرکز تحت بازداشت قرار دارند.

این در شرایطی است که اسناد دولت آمریکا نشان می دهد این شهر چادری 3800 تختخواب دارد و تا 12 اکتبر حدود 1500 کودک مهاجر در آن اسکان یافته اند.

در شکایت مطرح شده در دادگاه آمده است: هیچ یک از این کودکان به آموزش و تحصیل در مدرسه دسترسی ندارند و از ابتدایی ترین مراقبت های پزشکی و بهداشتی نیز محروم هستند.

 

شهر چادری در تورنیلو در ماه ژوئن با ظرفیت 450 تختخواب افتتاح شده و برنامه اولیه این بوده است که تنها 30 روز فعالیت داشته باشد ولی اکنون انتظار می رود که این شهر چادری حداقل تا پایان امسال فعال باشد.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار