موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده/گفتگو
1829
۲۹ مرداد ۱۳۹۵

تامین 95 درصد نیاز بازار مربوط به محصولات کودکان در داخل کشور

دبیر برگزاری نمایشگاه کودک و نوجوان از تامین 95 درصد نیاز بازار مربوط به محصولات کودکان در داخل کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس   ناصر اسعدی افزود: کیفیت محصولات تولیدی داخل در رده قابل قبول و بالایی قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری دهمین دوره از نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار در بازار شماره 3 مبل ایران(یافت آباد) تصریح کرد: این نمایشگاه که از 28 مرداد تا 5 شهریور ماه در معرض بازدید عموم قرار دارد با هدف حمایت از تولید داخل و در راستای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.
گزارش میدانی در این نمایشگاه که در بخش مبلمان کودک شامل تخت، خواب ،‌کمد، صندلی، میز اسباب بازی و پوشاک کودک برگزار شده است ، نشان می دهد معضلات ناشی از قاچاق کالا در پوشاک کودک سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.
یکی از تولیدکنندگان پوشاک کودکانه با اشاره به اختصاص 60 درصدی سهم بازار به پوشاک خارجی که 90 درصد آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود ، گفت: این پوشاک بیشتر از چین و ترکیه وارد کشور می شود که با توجه به رغبت مصرف کننده به خرید لباس خارجی با استقبال مردم مواجه است.
وی تولیدات داخل را تحت نظارت کارشناسان در محل مشخص و با استفاده پارچه‌های با کیفیت اعلام کرد و افزود: پوشاک قاچاق بدون هیچگونه نظارت و با هدف قیمت تمام شده در شرایط و محل غیراستاندارد تولید می شود و می تواند سبب ایجاد حساسیت در کودکان شود.
در این نمایشگاه که کالاهای متنوع مورد نیاز کودکان ارائه شده است تولید‌کنندگان با برندهای معروف و قابل اعتماد حضور دارند.
یکی از صاحبان این برندها ایجاد تنوع در محصولات و کسب رضایت مشتری را اولویت تولید در این بخش دانست و گفت:‌ مشکلات تامین قطعات سبب روی آوردن تولیدکنندگان به دلالان شده است که این روند افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تمام شده و کاهش قدرت خرید مردم را در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه تولیدات ما قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است ، ادامه داد:‌ صادرات به کشورهای همسایه در دستور کار ما قرار دارد.
دهمین نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار در محل دائمی نمایشگاه های برترین های ایران در چهارراه یافت آباد بازار مبل ایران شماره 3 افتتاح شد.
این نمایشگاه تا 5 شهریور از ساعت10 صبح تا 8 شب پذیرای حضور خانواده ها خواهد بود.
از اصلی ترین اهداف این نمایشگاه، توجه ویژه به آرامش و سلامت فکری، روحی، روانی و فیزیکی نوزاد، کودک، نوجوان و نیز کمک به پرورش و تقویت خودباوری، خلاقیت و نوآوری آنها و در ادامه، بستر سازی برای نیل به اصول، قواعد و استانداردهای کیفی، ایمنی و زیست محیطی برای محیط شان شامل انواع لوازم، مبلمان و اسباب بازی و…. است.
امروزه بحث استاندارد و ایمنی در لوازم کودک و نوجوان بخصوص اسباب بازی ها حرف اول را می زند و در این نمایشگاه علاوه بر ارائه کالاهایی چون سیسمونی کودک، پوشاک، اسباب بازی، نوشت افزار، مبلمان اتاق کودک و موارد مشابه، که با تخفیف5-25درصدی درصدی عرضه می شود ، تلاش شده است تا محیطی آرام، امن و شاداب برای خانواده ها مهیا شود .
غرفه های تولیدکنندگان برتر این حوزه در نمایشگاه حضور دارد و به ارائه محصولات و خدمات مرتبط با کودک، نوزاد و مادران باردار می پردازد.
برگزاری این نمایشگاه در جهت حمایت از تولید داخل است لذا حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی فرصت مغتنمی برای بخش خصوصی است تا به مدد اهداف اصلی مطرح در آن، بتواند در اقتصاد نقش مهمی را ایفا کند.
مبلمان کودک جزء گروه 10 کالاهای وارداتی است و واردکنندگان این محصولات بسیار محدود هستند.
سهم واردات این محصولات اندک است و 85 درصد از بازار مبلمان کودک با همکاری تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.
سرمایه گذاری در زمینه های تربیت و آموزش نیروی انسانی، ماشین آلات مدرن و بروز، و سرمایه در گردش از جدی ترین چالش های این صنعت است که تقویت این موارد می تواند کمک شایان توجهی به رشد این صنعت باشد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار