موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182880
۰۲ آبان ۱۳۹۷
شفیعی در رونمایی از «کودکانه‌های اربعین» مطرح کرد:

پیاده‌روی اربعین؛ بهترین فضا برای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی

شفیعی با بیان اینکه کشوری که فاقد ادبیات کودک و نوجوان است راهی به سوی تعالی ندارد، گفت: بخشی از ادبیات «کلر ژوبرت» در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، «کمال شفیعی» در مراسم رونمایی از کودکانه های اربعین که در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، گفت: همیشه این تصور بوده است که ادبیات کودک و نوجوان طفیلی ادبیات بزرگسال است، این تصور اشتباهی است. جامعه ای که ادبیات کودک و نوجوان ندارد نمی تواند به رشد، پیشرفت و تعالی برسد. بر این اساس توجه به ادبیات کودک و نوجوان بسیار حایز اهمیت است.

شفیعی با بیان اینکه در کتاب های کلر ژوبرت متن و تصویر با هم سنخیت دارند، عنوان کرد: در کتاب های کلر ژوبرت متن و تصویر به هم کمک می کنند. من کارهای کلر ژوبرت را خوانده ام و لذت برده ام. خوشبختانه امسال در حوزه هنری کودک و نوجوان یک مجموعه شعر با موضوع شعر عاشورایی نوجوان آماده شد و اصرار بود که این کار نیز آماده شود تا به اربعین برسد و خوشبختانه کار انجام شد و به چاپ رسید.

این شاعر با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی بیان کرد: فرهنگ خود را نه از طریق رفتارهای تعریف شده بلکه باید از طریق کالاهای فرهنگی منتقل کنیم. بسیاری از مسایل باید برای بچه ها تفهیم شود. نذر فرهنگی حرکت خوبی است که از سوی مرکز ترجمه حوزه هنری آغاز شده است. این نذر خانم کلر ژوبرت است. ایشان اهل فرانسه هستند اما مثل همدلی از همزبانی بهتر است اینجا بسیار صدق می کند. خیلی از شاعران ما آثاری خلق کردند اما در دانشگاه ها راه نیافته است. به خانم ژوبرت تبریک می گویم که بخشی از ادبیات ایشان دانشگاهی شده و دارد در دانشگاه ها تدریس می شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: کودکانه های اربعین نذر فرهنگی است و چراغی است که روشن شده است و تمام حسنات آن جاری است حتی برای کسانی که به آن نگاه می کنند. برای گسترش ادبیات و فرهنگ ایرانی اسلامی ما چه فضایی بهتر از پیاده روی اربعین که از همه کشورها هستند و ما می توانیم در قالب کتاب بخشی از فرهنگ خود را به آنها نشان دهیم.

بر اساس این گزارش، برخورداری، مترجم در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم که ترجمه کتابی از خانم کلر ژوبرت را بر عهده داشتم. ترجمه متن کودکانه مهارت خاصی می خواهد و این کار برایم تجربه خوبی بود.

«کلر ژوبرت» در این مراسم گفت: خدا را شکر می کنم که در این نذر فرهنگی و حرکت سهم دارم، امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشد. بازخورد آثارم را در زندگی شخصی ام دیده ام اما از سوی مخاطبانم بازخوردی نداشتم و نمی دانم که آنها چقدر از آثارم استقبال می کنند.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب «نذر پرپرک» با حضور سعید حسین‌جانی مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری، صادق رضایی مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان، نویسندگان و شاعرانی همچون کمال شفیعی، حبیب احمدزاده، حسن احمدی، موسی بیدج و فریبا یوسفی رونمایی شد و با اهدای هدیه ای از کلر ژوبرت نویسنده این اثر تقدیر به عمل آمد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار