موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182842
۰۲ آبان ۱۳۹۷

از استقبال از زائران نوجوان و دوستی با دانش‌آموزان عراقی تا برنامه نذر قدم‌های زینب

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان جزئیات برنامه‌های اتحادیه به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی و طرح نوجوانان، خادمیاران حسینی را تشریح کرد.

به گزارش کودک پرس ، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح جزئیات برنامه های اتحادیه به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی و طرح نوجوانان، خادمیاران حسینی پرداخت.
حسین تاریخی پیش‌ از ظهر امروز به‌مناسبت ویژه‌برنامه‌های ۱۳ آبان و موکب های دانش آموزی اربعین که در محل این اتحادیه برگزار شد،گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در روز دانش‌آموز و سالروز اعلام موجودیت اتحادیه و همچنین روز مبارزه با استکبار جهانی، برنامه‌های ویژه‌ای دارد که یکی از این برنامه‌ها، کمپین و جشنواره دانش‌آموزی دست‌سازه و آدمک‌سازی پنبه‌دانه است.

وی در توضیح این جشنواره گفت: با محوریت قرار دادن ضرب‌المثل جالب مقام معظم رهبری که در دیدار با بسیجیان خطاب به سران رژیم‌های مستکبر جهان فرمودند: «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه، گهی لُپ‌لُپ خورد گه دانه‌دانه» جشنواره‌ای برای دانش‌آموزان طراحی شده است که طی آن دانش‌آموزان از دست‌سازه‌های خود با موضوع پنبه‌دانه در راهپیمایی عکس می‌گیرند و به اتحادیه ارسال می‌کنند. دانش‌آموزان فرصت دارند تا ۱۲ دی‌ماه آثار خود را به آدرس اتحادیه دانش‌آموزی واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به سه‌راه ملک، کوچه شکوری ارسال کنند.

تاریخی به برگزاری عصرانه فیلم و مستندهای ضد آمریکایی نیز اشاره کرد و افزود: با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نقشه‌های شوم استکبار جهانی، اکران فیلم‌ها و مستندهای ضد استکباری در قالب سینما – انجمن در مدارس و اتحادیه شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است. این برنامه در دو هفته به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری مسابقه روزنامه دیواری ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول خبر داد و گفت: این مسابقه در مقطع متوسطه اول با ابتکار جدیدی که دانش‌آموزان هم باید یک روزنامه دیواری در کنار بازدید از روزنامه دیواری اصلی آماده کنند، پیش‌بینی شده است. همچنین برخی از دانش‌آموزان در مدت یک هفته به‌ عنوان مبلغان به مدارس دیگر اعزام شده و به شبهات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

وی در ادامه به حضور هویت‌ آفرین دانش‌آموزان انجمن اسلامی در راهپیمایی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته دانش‌آموزان با حضور تاریخ‌ساز خود در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

تاریخی با اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ دانش‌آموزی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران گفت: پیش‌بینی شده است که در حاشیه مراسم راهپیمایی شهر تهران، غرفه‌های مختلف فرهنگی و هنری که شامل خدمات هنری، تجسمی، موکب انصار المهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام)، کارخانه موشک‌سازی دانش‌آموزی و غرفه منهای نفت است به دانش‌آموزان خدماتی ارائه کنند.
وی به فعالیت دبیرخانه دانش‌آموزی ضد استکباری در اتحادیه استان بوشهر اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلف دانش‌آموزی نیز در این خصوص برای انجمن‌های اسلامی مدارس طراحی و تدارک دیده شده است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به موکب دانش‌آموزی انصارالمهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاقی هفته نوجوان و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و همچنین اتفاقات بین‌الملل حساس کنونی، برنامه‌های ویژه‌ای در اربعین حسینی در نظر گرفته شده است که هدف آن استقبال از زائران نوجوان و دوستی با دانش‌آموزان عراقی است.
تاریخی به کمپین دخترانه دانش‌آموزی اشاره و بیان کرد: جمع‌آوری بسته‌های هدیه دوستانه دختران دانش‌آموز به نوجوانان عراقی یکی از برنامه‌های ویژه اربعین است.

 

نوجوانان خادم‌یاران حسینی

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به طرح نوجوانان خادم‌یاران حسینی اشاره و افزود: در این طرح نوجوانان عازم به پیاده‌روی در سه گروه بهداشت مسیر پیاده‌روی، کمک به سالمندان و همراهی در برگزاری نماز جماعت باکیفیت تقسیم شده و با بازوبندهای اختصاصی در مسیر، خدمت‌رسانی می‌کنند.
تاریخی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از این دانش‌آموزان در قالب موکب‌های سیار با لباس متحدالشکل پیرامون اقداماتی چون توزیع هدیه به نوجوانان عراقی، گروه‌های امدادی، گروه‌های خدمات به زائران و ارتباط نوجوان بین‌الملل فعالیت می‌کنند.

 

 

 

 

منبع: ایسکانیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار