182733
۰۱ آبان ۱۳۹۷
رئیس بهزیستی ری:

یک هزار و ۵۴۳ کودک مشکوک به تنبلی چشم در شهرری شناسایی شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: با اجرای خوب برنامه غربالگری یک هزار و ۵۴۳ کودک مشکوک به تنبلی چشم در این شهرستان شناسایی و برای گذراندن روند درمان به متخصصان و چشم پزشکان معرفی شدند.

به گزارش کودک پرس ، مینا رجایی اظهار داشت: این طرح در نیمه نخست سالجاری در مهدکودک ها اجرا و 27 هزار و 302 کودک بین سه تا 6 سال غربالگری بینایی شدند.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته نیز بیش از 26 هزار کودک در این شهرستان مورد معاینه تنبلی چشم قرار گرفتند، افزود: تعداد کودکان مشکوک به تنبلی چشم امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا 6 سال در سطح شهر و روستاهای شهرستان ری انجام می شود.

وی با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آنها می شود، اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.
رجایی هدف از اجرای هر ساله این طرح را شناسایی کودکان مشکوک به تنبلی چشم و انواع بیماری های چشمی بیان کرد و افزود: دور دوم این طرح از اول آبان ماه امسال به مدت یک ماه آغاز می شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار