182702
۰۱ آبان ۱۳۹۷

کمیته امداد خراسان شمالی ۲ هزار کودک بدتغذیه را شناسایی کرد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲هزار کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوءتغذیه در این استان شناسایی شدند که از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ، حمید خوجانی افزود: به هر یک از این کودکان ماهانه 920 هزار ریال کمک هزینه در قالب کارت خرید تعلق می گیرد تا صرف خرید اقلام مورد نیاز آنان شود.
وی اظهار داشت: این کمک ها شامل کودکان زیر پوشش کمیته امداد و کودکان خانواده های نیازمندی که از خدمات کمیته امداد بهره مند نیستند، می شود.
خوجانی گفت: سهمیه استان در نیمه نخست امسال شناسایی 2 هزار کودک بود که پیش بینی می شود در نیمه دوم سال نیز به همین تعداد از خدمات این نهاد بهره مند شوند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال افزون بر 11 میلیارد و 40 میلیون ریال برای این کودکان هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی گفت: کودکانی که در 6 ماهه اول تحت پوشش این طرح قرار داشتند در پایان مدت مقرر 6 ماهه از نظر سلامت مورد پایش قرار گرفته و در صورت بهبود از شمول طرح حمایتی خارج می شوند.
خوجانی اظهار داشت: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام می شود به طوری که خانه های بهداشت، کودکان نیازمند مبتلا به سوء تغذیه را شناسایی و برای پوشش تغذیه ای به این نهاد معرفی می کنند.
وی یادآور شد: هم اینک تعداد دیگری از کودکان نیز پشت نوبت قرار دارند ولی چون سهمیه استان 2 هزار نفر تعیین شده نمی توان تمام آنها را زیر پوشش برد.

هم اکنون 33 هزار خانواده با جمعیت 53 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند که بیش از 47 درصد این خانوارها، در مناطق محروم سکونت دارند.
6 هزار و 500 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد، فرزندان یتیم و محسنین، 17 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار و 30 هزار نفر نیز سالمندان هستند.

خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار