182675
۰۱ آبان ۱۳۹۷

عذرخواهی نخست‌وزیر استرالیا از آزار جنسی کودکان در این کشور

نخست وزیر استرالیا از یکایک قربانیان سوءاستفاده جنسی پوزش خواستند و قول دادند که از تکرار چنین مواردی در کشور جلوگیری کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در دهه‌های گذشته، ده‌ها هزار کودک در استرالیا قربانی آزار جنسی بوده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، در نطقی که به صورت زنده از تلویزیون دولتی پخش شد، از قربانیان سوءاستفاده جنسی از کودکان در این کشور عذرخواهی ملی کرد. شهروندان بیشماری در کانبرا، پایتخت استرالیا، برای شنیدن سخنرانی نخست وزیر در پارلمان کشور گرد آمدند. نخست وزیر استرالیا با لحنی متأثر گفت: «باید با فروتنی در برابر آزاردیدگان زانو بزنیم و طلب عفو کنیم».

پس از سخنرانی نخست وزیر در پارلمان استرالیا، رهبران اعضای مخالف دولت سخنرانی و به احترام قربانیان سوءاستفاده جنسی یک دقیقه سکوت کردند. یک بررسی پنج ساله نشان داده است که در دهه‌های گذشته، ده‌ها هزار کودک در استرالیا قربانی آزار جنسی بوده‌اند. مطابق پژوهشی که سال گذشته منتشر شد هشت هزار نفر شهادت داده‌اند که در اماکنی مانند مدرسه، کلیسا و باشگاه ورزشی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

 

موریسون در سخنرانی احساساتی خود که گاهی صدایش نیز می‌لرزید گفت: «چرا فریاد بچه‌ها و والدین‌شان شنیده نشد؟ چرا دستگاه عدالت ما در مقابل عدالت کور بود؟ چرا این قدر طول کشید تا کاری انجام شود؟»

 

اسقف مارک کالریج، رئیس بنیاد مسیحی استرالیا، در نطق خود این رویداد را “لحظه‌ای تاریخی” دانست و نقطه عطفی در تلاش برای این که استرالیا به “محلی امن برای کودکان و نوجوانان” بدل شود.

قربانیان سوءاستفاده جنسی و خانواده‌های آنها از سخنرانی نخست وزیر و موضع پارلمان استرالیا تقدیر کردند، اما گفتند که این سخنان باید با اقدامات قانونی همراه شود تا هرگونه تعرض جنسی با شدیدترین مجازات‌ها به کیفر برسد.

 

 

 

 

منبع: جام نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار