موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182645
۰۱ آبان ۱۳۹۷
معرفی اولین کتاب نوجوان با موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی؛

کتاب «به یادت چله نشینم …»

کتاب «به یادت چله نشینم …» اولین کتاب نوجوان با موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی با تخفیف ۳۰ درصد در موکب الحسین علیه‌السلام ارائه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «به یادت چله نشینم…» اولین کتاب نوجوان با موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی است که از سوی اداره قرآن و حدیث ویژه طلاب، زائران اربعین حسینی عاشقان حضرت أباعبدالله الحسین علیه السلام پیشنهاد شده است.

این کتاب نوشته مهدی مطهری، خاطراتی شیرین، طنز آمیز، تکان دهنده و عبرت آموز، آمیخته با سختی‌ها و لذت‌ها از زبان یک نوجوان حاضر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کنار خانواده اش است.

این کتاب دارای ویژگی‌های تربیتی است، از جمله رفع مشکلات و سختی‌ها با دعا، نذر و توسل از مسائلی است که به صورت مستمر در داستان‌های گوناگون این کتاب به چشم می‌خورد.

 

خاطرات نابی که به صورت واقعی برای راوی داستان اتفاق افتاده و از نگاه نوجوانانه‌ی او نقل شده؛ نکته‌ی مهم در این کتاب این است که به صورت مستقیم با مخاطب صحبت نشده، بلکه در تمام داستان‌ها حالت داستانی خویش را حفظ کرده است.

در این کتاب بر مباحثی چون اخلاص در نیت به زبانی ساده تکیه شده و لذت تحمل سختی ها در این مسیر را به خوبی نمایش می دهد.

توجه کودکان به رفتارهای فداکارانه‌ی اعضای خانواده (به ویژه مادر) گاهی به خاطر دیگر اعضای خانواده و گاهی نیز به خاطر رضای الهی از دیگر مطالب موجود در کتاب است.

با توجه به دو شیوه‌ی نگارش و ادبیات موجود در کتاب‌های «دختر شینا» و «من زنده ام» سعی شده است که رویکرد ارتباط کودک با خانواده و رشد او در خانواده نیز لحاظ شود.

 

این کتاب همچنین دارای ویژگی‌های وحدت آفرینی است، نمایش فداکاری‌های بسیار و منحصر به فرد مردم عراق در مسیر استقبال و پذیرایی از زائران ایرانی، علّت‌های جالب و ناشناخته‌ی این فداکاری‌ها، اشاره به سابقه‌ی چند ده ساله‌ی این پذیرایی‌ها برای احیای اربعین (طریق العلماء)، تلاش پدرِ راوی داستان در توجه دادن به نقشه‌های تفرقه‌انگیز بین ایرانیان و مردم عراق و تلاش(آمیخته با طنز) برای کمرنگ کردن این عوامل اختلاف، اشاره به نقش همسر و فرزندان صاحبان موکب‌ها و منزل‌ها در خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی و احیای فرهنگ تشکر از خادمان عراقی و مردم عراق در پذیرایی از زائران در خانه‌های خود، در این کتاب مشاهده می‌شود.

در این کتاب، اماکن اصلی زیارتی به صورت مختصر معرفی شده است، اشعار و مداحی‌های معروف مورد توجه کودکان مربوط به پیاده‌روی اربعین، استفاده از تصاویر (رنگی) ناب و زیبا در صفحات آخر کتاب و پرهیز از مطالب زائد و خاطرات اضافی که مانع از افزایش بی‌فایده‌ی حجم کتاب شود، از جمله ویژگی‌های این کتاب است.

 

علاقه مندان می توانند جهت تهیه این کتاب به موکب الحسین علیه‌السلام جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه کرده و با تخفیف ۳۰ درصد از این موکب تهیه کنند.

 

 

 

 

 

منبع: حوزه علمیه خواهران قم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار