182610
۰۱ آبان ۱۳۹۷

میزبانی اولین جشنواره کتاب کودک به پایتخت کتاب ایران سپرده شد

شهر کاشان میزبان اولین جشنواره کتاب کودک شد. که این جشنواره از ۲۲ آذرماه به مدت سه روز در این شهر برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس ، امسال شهر کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد و این رخداد فرهنگی بهانه‌ای شد برای ایده‌پردازی یک رویداد فرهنگی بزرگ‌تر و گسترده‌تر در حوزه کودک و نوجوان.

سید علی اصغر سیدآبادی ایده‌پرداز کتابخوانی روز دوشنبه در نشست خبری که در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، اظهارکرد: این جشنواره در نوع خود اولین رویداد فرهنگی است که باعث پیوند بخش گردشگری و حوزه فرهنگ و هنر را به یکدیگر پیوند می‌دهد؛ این مسئله شایسته توجه است.

وی افزود: با توجه به میزبانی بخش خصوصی از جمله هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری کاشان در سه روز جشنواره، متولی‌گری نهادهای غیر دولتی، تمرکززدایی از پایتخت برای برگزاری چنین رویدادی در شهر دیگری غیر از تهران و خارج شدن رویداد از قالب همایش و تبدیل شدن به جشنواره از نکات حائز اهمیت محسوب می‌شود.

سیدآبادی ابراز امیدواری کرد: این رویداد فرهنگی به الگویی در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در ایران تبدیل شود.
وی انتخاب بهترین کتاب با موضوع ویژه امسال در زمینه «آب» را با توجه به ضرورت تبیین فرهنگ مصرف آب با توجه به بروز خشکسالی در منطقه کاشان از برنامه‌های این جشنواره برشمرد و گفت: کتاب‌هایی که از سال 90 تاکنون با این موضوع نوشته شده اند می‌توانند در بخش مسابقه جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: علاوه بر این بخشی نیز برای انتخاب ایده‌های جدید در نظر گرفته شده که در جریان آن هفت ایده برتر انتخاب و ضمن برگزاری کارگاه های آموزشی اختصاصی، مقدمات و امکانات عملیاتی شدن آن فراهم خواهد شد.
دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: 40 نویسنده و 10 تصویرگر کتاب کودک عازم این جشنواره چند روزه هستند.
جعفر توزنده جانی برگزاری کارگاه‌های داستان، شعر، قصه گویی، ترجمه و نشست‌های تخصصی با موضوعات مرتبط با شعر و ادبیات کودک، نمایشنامه نویسی و «قصه نمایش» و اجرای آن و نیز برگزاری شب شعر و داستان را از برنامه های این جشنواره سه روزه عنوان کرد.

 

** جشنواره کتاب کودک آغازگر رویدادی سالانه
اکبر رضوانیان دبیر این جشنواره نیز گفت: به دنبال رقم زدم یک رویداد فرهنگی همانند جشنواره فیلم کودک اصفهان اما در منطقه کاشان هستیم.

وی افزود: محور این جشنواره، کتاب کودک خواهد بود اما به موارد دیگر نیز پرداخته می‌شود و چون کاشان از ظرفیت و داشته‌های قابل توجهی در حوزه معماری، ساختار شهری و تاریخ، برخوردار است. همچنین استفاده از عناصری برای شاد کردن کودکان در نظر است.
رضوانیان، نمایش فیلم‌های کودک با موضوع آب، اجرای تئاتر عروسکی، برگزاری صبحگاه کتاب در مدارس، حضور نویسندگان در مدارس کل منطقه، جشن کاغذ هوایی با موضوع آب، برگزاری نمایشگاه کتاب و تصویرگری کودک و حضور گروه های موسیقی کودک را از برنامه های این جشنواره عنوان کرد.

در این نشست از پوستر جشنواره کتاب کودک نیز رونمایی شد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار