موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182557
۳۰ مهر ۱۳۹۷

تاثیر خواندن رمان در افزایش سواد نوجوانان

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نوجوانانی که رمان می‌خوانند شش ماه از دیگر همسالان خود که به جای رمان کتاب‌های دیگری را برای مطالعه انتخاب می‌کنند جلوتر هستند.

به گزارش کودک پرس ، گرچه همه والدین و معلمان از میزان اهمیت مطالعه در بهبود سطح سواد و دانایی نوجوانان باخبرند اما کتابی که نوجوانان برای مطالعه انتخاب می‌کنند تفاوت چشمگیری در میزان پیشرفت آ‌ن‌ها دارد.

نتایج تحقیقات گسترده اخیر محققان دانشگاه یو‌ سی‌ ال‌ لندن نشان می‌دهد که خواندن رمان برای نوجوانان نسبت به مطالعه کتاب‌های کمیک و مجلات تا حد زیادی مفیدتر خواهد بود.

محققان می‌گویند که دلیل آن شاید این می‌تواند باشد که رمان‌ها چالش‌برانگیزتر هستند؛ چرا که خوانندگان رمان باید مقدار قابل توجهی از متون بلند و دنباله‌دار را بفهمند و درک کنند و شاید هم دلیل آن این باشد که رمان‌ها ذهن نوجوانان را وادار می‌کند تا از موضوعاتی که موجب حواس‌پرتی‌شان می‌شود فاصله بگیرند.

محققان بیش از 250 هزار نوجوان 15 ساله را از 35 کشور صنعتی در سراسر جهان مورد بررسی قرار دادند. آمارها نشان داد نوجوانانی که کتاب‌های داستانی می‌خوانند در مهارت‌های مربوط به خواندن، شش ماه از همسالان خود که تقریبا هرگز هیچ کتاب داستانی را مطالعه نمی‌کنند و یا به جای آن کتاب‌های غیرداستانی را می‌خوانند جلوتر هستند.

منبع: ایبنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار