182542
۳۰ مهر ۱۳۹۷
وزیر آموزش‌ و پرورش:

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، با هم بودن را ترویج می‌کند

وزیر آموزش‌ و پرورش المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای را صحنه رقابت‌های گروهی عنوان کرد و گفت: ماهیت المپیادها تأکید بر این اصل مهم دارد تا دانش‌آموزان باهم شکست و پیروزی را تجربه کنند و باهم زندگی کنند، ورزش کنند و یاد بگیرند.

به گزارش کودک پرس ، «سید محمد بطحایی» در مراسم افتتاح پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، با اشاره به اهداف این المپیاد اظهار داشت: المپیادهای ورزشی از آن دسته فعالیت‌هایی است که همه امکانات مدرسه را در اختیار دانش آموزان قرار می‌ دهد تا توانمندی‌های مدرسه در حوزه تربیت‌بدنی دانش آموزان به کار گرفته شود.
وی افزود: از دیگر اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای این است که رقابت گروهی شکل بگیرد و رقابت‌های فردی حذف شود و برای آموزش‌وپرورش فعالیت‌ها و رقابت‌های گروهی ارزشمندتر است. رقابت‌ها باید جمعی باشد و ماهیت المپیادها تأکید بر این اصل مهم دارد تا دانش آموزان باهم شکست و پیروزی را تجربه کنند و باهم زندگی کنند، ورزش کنند و یاد بگیرند.

بطحایی با بیان اینکه در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای باید تمهیداتی به کار گرفته شود که همه دانش آموزان و نه تنها برگزیدگان رشته‌های ورزشی خاص در مسابقات و فعالیت‌ها شرکت کنند، گفت: از همکاران دوره ابتدایی می‌خواهم تا در المپیادهای درون مدرسه‌ای همه دانش آموزان حضور داشته باشند و در زمینه ای که استعداد و توان دارند در رشته‌های ورزشی شرکت کنند و معلمان باید این زمینه نخبگی و استعداد را شناسایی کنند.

وی افزود: در برنامه‌های آموزش‌وپرورش، تربیت‌بدنی موضوع بسیار مهمی است که باید فعالیت‌های تربیت‌بدنی و آمادگی جسمانی در مدارس به‌ویژه در مدارس دخترانه تقویت شود و در این خصوص جای کار بسیار زیاد است.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش بر اساس سند تحول بنیادین این است که شایستگی‌ها و اختیارات مدارس افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: با مدرسه محوری می‌توان مسائل و مشکلات را چاره‌سازی کرد و در امور مدرسه باید خلاقیت به کار گرفته شود تا محیطی شاد و بانشاط برای دانش آموزان فراهم شود.
بطحایی تصریح کرد: خانواده‌ها مجموعه عظیمی از توانمندی‌ها هستند؛ این پتانسیل و ظرفیت زمانی به کار گرفته می‌شود که مدارس اختیارات بیشتری داشته باشند و اولیا شما دانش آموزان ظرفیت ارزشمندی هستند که باید همسو با فعالیت‌های مدرسه به کار گرفته شوند تا مدرسه‌ای شاد و علمی داشته باشیم.

بطحایی در پایان گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای تحرک، نشاط و شادابی در مدارس را تقویت می‌کند و مدرسه را به خانه دوم تبدیل می‌کند تا دانش آموزان از باهم بودن احساس شادی کنند.

 

پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با شعار «دانش‌آموز فعال، مدرسه‌ی شاد، جامعه‌ی سالم» در دبستان شاهد حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود و هم‌زمان در مدارس سراسر کشور، دوره دیگری از المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای آغاز خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار