182325
۲۹ مهر ۱۳۹۷

نواخته شدن سوت ورزش در ۲۵۰ مهدکودک شیراز

بازی و تحرک مورد علاقه و تفریح زندگی کودکانه است و هرچه در سن کودکی محیط پرتحرک‌تری برای کودک فراهم شود مسلما تمایل او در آینده به ورزش و تحرک بیشتر خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، 26 مهرماه تا 2 آبان به عنوان هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است و در این هفته برای تحرک و پویایی در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی برای ایجاد تحرک بیشتر اجرا می‌شود. به همین منظور در مهد کودک‌های شهری و روستایی شهرستان شیراز نیز سوت ورزش به صدا درآمد تا کودکان به ورزش کردن و تحرک روزانه بیشتری تشویق شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز ضمن حضور در مهد کودک رویش که سوت ورزش در آن به صورت نمادین به صدا درآمد، گفت: نباید اجازه دهیم که عقل سالم در بدن سالم است در حد یک شعار بماند.

حمید آزرمی افزود: ورزش و تحرک کافی در طول روز برای تمامی رده‌های سنی لازم و اثر بخش است و باعث حفظ تندرستی و سلامت جسم می‌شود.

وی با تاکید بر تاثیر شیوه زندگی مدرن بر زندگی کودکان اظهار کرد: در گذشته بازی‌های کودکانه سرشار از تحرک و جنب و جوش بود اما اکنون کودک اغلب با تلویزیون، بازی رایانه‌ای و تلفن همراه و تبلت بازی می‌کند.

آزرمی با اشاره بر تاثیر مستقیم این سبک زندگی بر سلامت کودکان بیان کرد: این روند باعث چاقی کودکان شده است و باید این کم تحرکی در طول روز، با ایجاد فرصت تحرک و ورزش در مهد کودک‌ها جبران شود برای همین سرانه ورزشی 3 ساعته در مهد کودک‌های شیراز در نظر گرفته شده است.

 

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز تصریح کرد: کم تحرکی باعث بروز بیماری‌های متعددی در کودکان می‌شود و اکنون با غنیمت شمردن هفته تربیت بدنی به مربیان در مهد کودک‌ها با نواخته شدن سوت ورزش یادآور شده‌ایم که این تحرک باید همواره در مهد کودک جریان داشته باشد تا کودکانی سالم تحویل جامعه دهیم.

آزرمی که اداره ورزش و جوانان شیراز  را متولی ورزش  در شهر می‌داند همچنین گفت: هر تلاشی که در جهت ورزش و سلامت و پیشگیری از بیماری‌های جسمی و روحی انجام شود شایسته تقدیر و تشکر است.

وی معتقد است: با گسترش ورزش در جامعه، فراهم کردن بستر لازم و توسعه ورزش ارزان و در دسترس برای جوانان زمینه مطلوبی برای  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  نیز فراهم می‌شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار