موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182302
۲۹ مهر ۱۳۹۷

بازگشت نوجوان ۱۳ ساله از سفر كربلا

مستند «بهنام ۳۰ سال بعد» روايتی از زندگی و شهادت بهنام محمدی شهيد ۱۳ ساله دوران دفاع مقدس، شنبه ۲۸ مهر، از شبكه افق پخش می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مستند «بهنام 30 سال بعد» داستان يكي از كوچك ترين شهداي دوران دفاع مقدس، شهيد بهنام محمدي است كه در سن 13 سالگي به كاروان شهدا پيوست.

در اين مستند با بعضي رزمندگاني كه شهيد محمدي را از نزديك مي شناختند گفت وگو شده و علاوه بر اين تصاويري از انتقال پيكر او به قطعه شهداي گمنام مسجد سليمان به نمايش در مي آيد.

او يكي از مشهورترين شهداي زمان جنگ به شمار مي رود، پسربچه اي كه وقتي صداي چكمه هاي سربازان بعثي در خرمشهر به گوش رسيد و جنگ رسما شروع شده بود، در حاليكه فقط 13 سال سن داشت، تصميم گرفت به جبهه برود و مردانه در مقابل دشمنان بايستد

بهنام چند بار به اسارت دشمن بعثي درآمد ولي هر بار با توسل به حقه اي از دست آنان فرار كرد، او با استفاده از توان و جسارت خود مي توانست اطلاعات ارزشمندي از موقعيت دشمن را به دست بياورد و در اختيار فرماندهان جنگ قرار دهد.

پيكر مطهر او در قطعه شهداي كلگه شهرستان مسجد سليمان به خاك سپرده شد ولي در سال 1389 طي مراسمي باشكوه و با شركت مسئولان و مديران استان خوزستان و هزاران نفر از اهالي شريف شهرستان مسجد سليمان، مزار مطهر اين شهيد بزرگ به قطعه شهداي گمنام در ورودي شهر مسجد سليمان انتقال يافت.

«بهنام 30 سال بعد» به كارگرداني مهدي شامحمدي، شنبه 28 مهر، ساعت 18:30 از شبكه افق پخش مي شود و تكرار آن هم ساعت هاي 5:00 و 11:00 روز بعد خواهد بود.

منبع: روابط عمومی رسانه ملی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار