182197
۲۸ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد؛

نقش ارزشمند ۲۵۰۰ روز اول زندگی هر فرد در شکل‌گیری شخصیت/ لزوم توجه به مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها

دیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۲۵۰۰ روز اول زندگی هر فرد مطمئناً مهم‌ترین و ارزشمندترین دوران زندگی هر فرد است زیرا شخصیت هر فرد در ۷ سال اول زندگی ساخته می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه ایوب حسینی واقع در منطقه ۵ تهران، اظهار کرد: زیربنای توسعه هر کشوری، تعلیم و تربیت آن کشور است.

وی با بیان اینکه متولی اصلی تعلیم و تربیت، خانواده است، گفت: حتی در تعلیم و تربیت رسمی که وظیفه آموزش و پرورش است، بدون کمک خانواده‌ها نمی‌شود کاری کرد.

باقری یا تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت مادام‌العمر وظیفه خانواده است و تعلیم و تربیت رسمی جزوی از آن است، افزود: ۲۵۰۰ روز اول زندگی هر فرد مطمئناً مهم‌ترین و ارزشمندترین دوران زندگی هر فرد است زیرا شخصیت هر فرد در ۷ سال اول زندگی ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه، تربیت پیش از دبستان کمتر توجه می شود و این آسیب است؛ در بیش از دبستان وقت کودک بیشتر در خانواده می‌گذرد و تربیت بر عهده خانواده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: خانواده در کنار تعلیم و تربیت بیشترین اثر را دارد و برای اینکه کشور توسعه یافته داشته باشیم اول باید خانواده توسعه یافته داشته باشیم، بعد از آن مهدها و پیش دبستانی توسعه یافته شود و بعد مدارس توسعه یافته داشته باشیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار