موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182158
۲۸ مهر ۱۳۹۷
وحید ملتجی

هدف ما این است که جامعه نسبت به مسئله نوجوان حساس شود

یکی از اهداف راهبردی مرکز اوج کودک و نوجوان مسئله هم افزایی است و به همین جهت در جلسه شما حاضر شده‌ایم. حضور در دورهمی حتی اگر به صحبت خاصی منجر نشود نتیجه بخش خواهد بود چرا که این اتفاق باید از نقطه‌ای آغاز شود.

به گزارش کودک پرس ، چهارمین دورهمی فعالان کودک و نوجوان که در ۲۳مهر به میزبانی مرکز اوج کودک و نوجوان برگزار شد. وحید ملتجی مدیر مرکز اوج کودک و نوجوان به عنوان میزبان چهارمین نشست دورهمی گفت: تعریف کوتاه مرکز اوج کودک و نوجوان در واقع طراحی و تولید زنجیره ارزش در حوزه محصولات کودک و نوجوان است.

 

اطلاع دارید که مرکز سال 1393 تاسیس شد و در دوسال ابتدایی بیشتر پشتیبانی محتوای شبکه کودک و شبکه امید را بر عهده داشته است و در دو سال اخیر تمرکز خود را بر حوزه طراحی و تولید زنجیره ارزش در حوزه محصولات کودک و نوجوان قرار داده است.

 

برنامه اقیانوس آرام، یک برنامه تلویزیونی است که فعلا 26 قسمته در نظر گرفته شده است و روزهای جهارشنبه و پنجشنبه و جمعه در ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. برنامه ای است که قرار است مسائل حوزه نوجوان را مورد توجه قرار دهد، مخاطب این برنامه نوجوانان هستند یعنی افرادی از رده سنی 12 سال تا 18 سال را شامل میشود. موضوع برنامه مسائل روز و اجتماعی مطرح شده برای نوجوانان و پاسخ های دین به این مسائل است که البته پاسخ‌های دینی در لایه‌های زیرین برنامه بیان خواهد شد. برنامه ریتم سریع و تندی دارد و سعی شده از جذابیت لازم برخوردار باشد. نوجوانان پسر و دختر در برنامه حاضر هستند و نوجوانان برگزیده کشور در حوزه های مختلف مهمانان برنامه هستند و با دیگر نوجوانان حاضر در جلسه گفتگو می‌کنند.

 

آقای شکیب راد مسئول روابط عمومی برنامه هستند. یکی از اهداف راهبردی مرکز اوج کودک و نوجوان مسئله هم افزایی است و به همین جهت در جلسه شما حاضر شده‌ایم. حضور در دورهمی حتی اگر به صحبت خاصی منجر نشود نتیجه بخش خواهد بود چرا که این اتفاق باید از نقطه‌ای آغاز شود. برنامه مجری ندارد و شیوه اجرا به این صورت است که یک تیم اجرای دختر و پسر برنامه را اجرا می‌کنند، این گروه حدود 6 ماه است که در مرحله تمرین و پیش تولید است و دلیل این تمرین آن است که تیم 30 نفره ای از نوجوانان برنامه را اداره خواهند کرد و در حال حاضر در حال تمرین و آموزش هستند و عوامل برنامه صرفا به این نوجوانان کمک می‌کنند. به گونه ای است که هر قسمت آن یک مهمان دارد. مهمان از دوره نوجوانی خود، موفقیت ها و سختی های خود و نقاط برجسته دوره نوجوانی خود ارائه می‌کند. در یک برنامه یک مهمان بزرگسال حضور دارد و در یک برنامه یک نوجوان امروزی مهمان خواهد بود که دست آوردهای روز خود را در برنامه بیان می‌کند. در این برنامه هدف نخبه محوری و مباحث کلیشه‌ای نیست، بلکه توجه آن به مهارت های دوره نوجوانی است.

 

اعضای حاضر در جلسه، این ظرفیت و این برنامه را متعلق به خود بدانند، نگاه ما این است که این برنامه کمک میکند حوزه نوجوانی پررنگ تر بشود. در واقع مسئله اصلی مرکز اوج کودک و نوجوان این است که جامعه نسبت به حوزه نوجوان حساس شود و نوجوان در جامعه دیده شود، چرا که فقر فعلی در حوزه نوجوان بسیار زیاد است. اعضای جاضر در جلسه هر نوع همکاری که می‌توانند با این برنامه داشته باشند، از معرفی نوجوانان توانمند جهت حضور در برنامه تا ترویج نرم افزار و اپلیکیشن برنامه و همچنین ارائه خدمات و محتوای خودتان در این اپلیکیشن. ما در این برنامه نوجوان و خانواده را در کنار یکدیگر می‌بینیم، به همین جهت ساعت برنامه ساعت 21 انتخاب شده است، چرا که در غیر این صورت خانواده با ما همراهی نخواهد کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار