182087
۲۸ مهر ۱۳۹۷

۲۷۰ کودک خیابانی در اردبیل ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: جمع‌آوری کودکان خیابانی صرفا به تنهایی رفع کننده مشکلات نیست و هم‌اکنون ۲۷۰ کودک خیابانی ساماندهی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار داشت: جمع‌آوری کودکان خیابانی صرفا به تنهایی رفع کننده مشکلات نیست و هم‌اکنون 270 کودک خیابانی ساماندهی شده‌اند و به دنبال توانمندسازی این افراد و احصای مشکلات آنان هستیم.

وی با اشاره به این که توسعه مراکز غیردولتی با جدیت تمام دنبال می‌شود گفت: ایجاد 80 مرکز غیردولتی و مراکز مشاوره روانشناسی و مهدکودک‌ها با سیاست‌های جدید مبنای کار قرار گرفته و با واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است که این مساله به نوبه خود بسیار مهم است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: حوزه پیشگیری از معلولیت‌های بینایی با غربالگری 69 هزار کودک 3 تا 6 ساله در دستور کار قرار گرفته و اجرای این طرح با هدف شناسایی و درمان با مشارکت دستگاه‌های مربوطه مبنای کار قرار گرفته است که 580 مورد تنبلی چشم در حال حاضر گزارش شده است.

 

ستاری از تولد 23 هزار نوزاد در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تشخیص به موقع یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرای طرح غربالگری است تا بتوانیم با درمان به موقع از بروز مشکلات جلوگیری کرده و در این زمینه تلاش بر این است تا بتوانیم به اهداف خود جامه عمل ب‍پوشانیم.

وی بیان کرد: رشد طلاق خوشبختانه امسال 5.8 درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته که این موضوع نشان از تاثیرگذاری مشاوره‌ها و انجام پیگیری‌های لازم در این زمینه است که امیدواریم اقدامات انجام یافته نتیجه‌بخش باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: 50 هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شده‌اند که با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی ارایه خدمات در تمامی استان‌های کشور مبنای کار قرار گرفته است که خوشبختانه برنامه‌های شاخص و تاثیرگذاری دارد.

ستاری از کاهش معتادان متهاجر در استان خبر داد و بیان کرد: شیوع مواد مخدر نسبت به استان‌های دیگر کاهش یافته است که تلاش برای خروج تز چرخه اعتیاد در کمپ‌های ترک اعتیاد یک امر اساسی و لازم است تا بتوانیم به استانداردهای مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

 

وی گفت: بهره‌برداری از کمپ مجهز ترک اعتیاد در اردبیل تا سال آینده از دیگر برنامه‌هایی است که به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی در استان است که در تلاش برای رفع کمبود منابع مالی هستیم تا بتوانیم معتادان را از چرخه حمایتی خارج کرده و بهبود بخشیم.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار