181980
۲۶ مهر ۱۳۹۷

افزون بر ۷۰۰ کودک کار در هرمزگان شناسایی شدند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در حاضر بیش از ۷۰۰ کودک کار در استان شناسایی شده که با حمایت‌های استاندار هرمزگان فضای آموزشی کودکان کار جانمایی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان افزود : تعداد کودکان کار در استان آنقدر زیاد نیست که امکان جمع آوری آنها وجود نداشته باشد اما این کودکان از ناحیه خانواده خود تحت فشار قرار دارند که به خیابان می آیند و در واقع خودشان تصمیم گیرنده نیستند.
وی ادامه داد: جمع آوری متکدیان و نگهداری آنها در سامان سرا می تواند طرح موقت مناسبی در این زمینه باشد اما برای کاهش کودکان کار می بایست به جای جمع آوری اجباری، آنها را جذب نمود و خانواده های آنان را ملاک طرح ها و برنامه ها قرار داد.

این جامعه شناس با بیان اینکه گره گشای مساله کودکان کار، تنها تشکل های غیردولتی هستند بیان داشت: تشکل های غیردولتی به لحاظ ماهیت مردمی و غیر رسمی که دارند بیشتر مورد اعتماد این کودکان قرار می گیرند و به راحتی جذب می شوند.

اخلاقی پور خاطر نشان کرد: بهزیستی هرمزگان می تواند با افزایش تعداد مراکز نگهداری و خدمات رسانی به این کودکان و واگذاری این مراکز به تشکل های غیر دولتی نقش ارزنده ای را در حل این مساله ایفا کند که البته طرح هایی در این زمینه نیز ارائه شده و در حال پیگیری است.
گرچه که مسوولان و متولیان امر در این پایتخت اقتصادی همه شان بر شرایط کار این کودکان واقف هستند و به طور یقین از پشت شیشه های دودی ماشین هایشان، چهره های خسته و غمزده این کودکان را مشاهده کرده اند.

کودکانی که در گرما و شرجی طاقت فرسای بندرعباس، در پشت چراغ های قرمز، در برابر مراکز تجاری، درمقابل رستوران ها و کافه ها کودکیشان را در دست گرفته و در نقش نان آور خانواده وارد عمل شده و در بدترین شرایط و تهدیدها کار می کنند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار