موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
181970
۲۶ مهر ۱۳۹۷

رسیدن به اخلاق قرآنی؛ هدف حافظ نوجوان/ بزرگ‌ترین آرزویم تعجیل در ظهور امام عصر(عجل‌الله) است

احمدرضا آجرلو، نوجوان حافظ کل قرآن، گفت: خیلی دوست دارم پسری خوب برای پدر و مادرم باشم و با تحصیلات عالی و رسیدن به اخلاق اسلامی و قرآنی جواب زحمات آنان را بدهم.

به گزارش کودک پرس ، احمدرضا آجرلو، حافظ کل قرآن، در حاشیه برگزاری مرحله استانی ۴۱امین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: من ۱۲ ساله هستم و از سن ۳ سالگی کلاس روخوانی و روان‌خوانی را از مهد قرآن استاد سعیدی شروع کردم و در سن ۵ سالگی وارد حفظ قرآن شدم.
وی تصریح کرد: ۲ سال طول کشید تا حافظ قرآن شدم و در حال حاضر ۵ سال است که حافظ کل کلام وحی‌ام. طی این سال‌ها در مسابقات قرآنی شهرستانی، استانی و کشوری شرکت کرده و رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردم.

احمدرضا مهم‌ترین آرزوی خود را سلامتی امام عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) و ظهور ایشان بیان کرد و افزود: آرزوی دیگرم سلامتی پدر و مادرم است. همیشه به آنان احترام می‌گذارم و دوست دارم همواره در کنارم باشند. توصیه من به بچه‌های همسن و سال خودم این است که به پدر و مادرشان احترام بگذارند و آنان را ناراحت نکنند.

وی موفقیت حافظان را از دیگر آرزوهایش دانست و گفت: همیشه دوست دارم هم خودم در حوزه قرآن موفق باشم هم دیگران. همه تلاش می‌کنیم تا آیات را به حافظه سپرده و فراموش نکنیم اما من سعی می‌کنم آیات را بفهمم مخصوصاً آیاتی که مرا به خدا نزدیک‌تر می‌کند.
آجرلو ادامه داد: می‌دانم خدا در کار و زندگی کمکم می‌کند. تا الان هم خیلی کمک کرده است و من همیشه از او سپاسگزارم. ورود من به حوزه قرآن باعث شده تا مورد توجه باشم. مدیر مهد قرآن و حتی دیگر فعالان قرآن از من در مورد تحصیل و قرآن حمایت می‌کنند.

وی به همسن و سال‌های خودش که قصد حافظ شدن دارند، گفت: علاقه داشتن یکی از پیش شرط‌‌های مهم ورود به حوزه حفظ است اما کافی نیست. حافظ باید علاوه بر علاقه تلاش و پشتکار نیز داشته باشد. نوجوانان برای ورود به حفظ استعداد خود را در نظر بگیرند و برحسب توان و استعدادشان پیش‌روند. فردی ممکن است یک ساله حافظ شود و فردی دیگر ۲ یا ۳ ساله. استعدادها متفاوت است.
این حافظ کل قرآن بر لزوم حمایت و پشتکار خانواده‌ها برای حافظ شدن فرزندشان تأکید کرد و افزود: من روزهای اول روزی سه خط حفظ می‌کردم. به مرور روزی نیم صفحه و بعدها روزی سه صفحه و ۵ جزء آخر را روزی ۲۰ صفحه حفظ می‌کردم.

آجرلو با اشاره به اینکه روزی ۴ جزء مرور می‌کند، اظهار کرد: حفظ قرآن نه تنها تأثیر بدی روی درس خواندن و تحصیلم نداشته است، بلکه بسیار پیشرفت داشتم. مرور و حضور در محافل و دوره‌های آموزشی مختلف وقت درس خواندن مرا نمی‌گیرد. خیلی دوست دارم پزشک شوم.

احمدرضا به تأثیرگذاری پدر و مادرش در حفظ اشاره کرد و افزود: والدینم از هیچ‌ کاری کوتاهی نکردند و برای حفظ و مرور قرآن به من سخت نگرفتند. در دوران کودکی علاوه بر شرکت در کلاس‌های حفظ، بازی هم می‌کردم. خیلی دوست دارم پسری خوب برای پدر و مادرم باشم و با تحصیل خوب و داشتن اخلاق اسلامی و قرآنی جواب زحمات آنان را بدهم.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار