181938
۲۶ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر:

سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های حوزه کودک و نوجوان جذب شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح های حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، مریم آذشب چهارشنبه‌شب در نشست هم‌افزایی کمیته تخصصی کودک و نوجوان اظهار داشت: آگاهی بخشی عمومی نسبت به حقوق شهروندی و مطالبه‌گری عمومی می‌تواند منجر به اجرای کیفی فعالیت‌های عام المنفعه شود.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی و آشناسازی مردم و خانواده‌ها به حقوق شهروندی خود در قبال نهادهای دولتی و غیردولتی ارائه دهنده خدمات تأکید کرد و ادامه داد: سازمان های مردم نهاد می توانند با تکیه بر ظرفیت و جایگاه اجتماعی خود با افزایش سطح آگاهی و دانش خانواده ها نسبت به برخورداری و بهره گیری از حقوق شهروندی زمینه نظارت عمومی بر عملکرد نهادها و مؤسسات دولتی و غیردولتی خدمت دهنده را توسط مردم بعنوان ناظرینی صادق و صریح را فراهم کنند.

آذرشب افزود: تنها با حضور نظارتیِ مردمی آشنا به حقوق خود می‌توانیم پایشی فراگیر و دقیق داشته باشیم؛ فرآیندی که با توجه به گستردگی و پراکندگی در فعالیت‌ها، دستگاه‌ها و ضابطین نظارتی را با مشکلاتی و در نهایت با عدم رضایت مندی عمومی از روند رصد و نظارت مواجه کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی با تعامل‌پذیری به انجام وظائف مشترک پرداخته و با برقراری ارتباط تعاملی ضمن کاهش زمان پاسخگویی در اجرای فرآیندهای مشترک سازمانی به اجرای بهینه و منجر به نتیجه فعالیت‌ها اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: به دلیل گستردگی و پیچیدگی موضوعات مرتبط با حوزه کودک و نوجوان آموزش، بهداشت و درمان، حقوقی، رفاهی و . . . لازم است در نخستین گام با تشکیل کمیته‌های تخصصی و تفکیک موضوعی به اولویت بندی مسائل و مشکلات و چالش ها بپردازیم و با گذشتن از مرحله پراکنده‌گویی در موضوعات به یک چارچوب برنامه‌ای عملکردی و کاربردی برسیم.

آذرشب گفت: بدون دسترسی به آمار و اطلاعات واقعی و روزآمد امکان برنامه ریزی و سیاستگذاری فراهم نیست و لازم است دستگاه‌های اجرایی در تأمین نیازهای آماری و دسترسی آزاد به منابع همکاری و همراهی کنند؛ در غیر اینصورت با خلاء اطلاعاتی موجود نخواهیم توانست به برنامه‌هایی کاربردی و منطبق بر واقعیت دست پیدا کنیم.

آذرشب با ابراز خرسندی از شکل گیری شبکه‌ای و گروهی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان بعنوان اولین شبکه موضوعی از سمن‌ها، ضمن تأکید بر طی مراحل اداری ثبت شبکه از طریق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، گفت: می‌توانیم امیدوار باشیم که پیگیری ساختارمند و سازمان یافته مباحث مرتبط با حوزه کودک و نوجوان با این اتفاق شروع شده و تشکیل شبکه‌های موضوعی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مختلف فعالیتی از اهدافی است که در دفتر امور بانوان و خانواده دنبال می شود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح های حوزه کودک و نوجوان عنوان داشت: با توجه به فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در بخش های گوناگون حوزه کودک و نوجوان، می‌توانید از ظرفیت بخش خصوصی با اعلان فراخوان و جذب سرمایه‌گذار بهره ببرید.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار