181804
۲۵ مهر ۱۳۹۷

هشت پایگاه تشخیص تنبلی چشم در گچساران دایر می‌شود

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: هشت پایگاه تشخیص تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در مراکز پیش دبستانی، مهدهای کودک و بهزیستی این شهرستان دایر خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، مهران کشاورز با اشاره به اهمیت پیشگیری از تنبلی چشم در نابینایی و کم بینایی اظهار داشت: این مراکز از ابتدای آبان آماده اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در گچساران است.

وی بیان کرد: سال گذشته 6 هزار و 146 کودک سه تا 6 سال در پایگاه‌های تشخیص تنبلی چشم گچساران معاینه شدند.
وی بیان کرد: مراحل درمانی و عینک 40 کودک خانواده‌های کم بضاعت بهزیستی این شهرستان در سال 1396 با هزینه این نهاد تأمین شده است.
رئیس اداره بهزیستی گچساران بیان کرد: هم اکنون 260 فرد کم بینا و نابینا در این شهرستان سکونت دارند که از این تعداد 24 نفر نابینای مطلق هستند.
کشاورز گفت: برای پیشگیری از معلولیت‌های جسمی مادرزادی مرکز مشاوره ژنتیک سال گذشته در گچساران راه اندازی شد که در سال‌های 96 و 97 بیش از 50 زوج پرخطر به آزمایشگاه ژنتیک جنوب کشور معرفی شده‌اند.

وی با یادآوری اهمیت مناسب سازی مکان‌های عمومی برای تردد آسان معلولان گفت: ساختمان‌های اداری برخی دستگاه‌های اجرایی مناسب سازی نشده‌اند که برای تحقق این امر باید جدیت بیشتری شود.

وی با بیان اینکه 48 خانواده 2 معلولی در گچساران سال گذشته زمین دریافت کرده‌اند گفت: براساس قانون پروانه ساختمان این زمین‌ها باید به صورت رایگان صادر شود که از شهرداری انتظار می‌رود در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشد.

 

شهرستان 124 هزار نفری گچساران 2 هزار معلول دارد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار