181629
۲۵ مهر ۱۳۹۷
با درخواست کاربران فضای مجازی؛

نشان طلای جهانی دختر نوجوان ارومیه‌ای در مسابقات جهانی ریاضیات

زهرا زاویه دختر نوجوان ارومیه‌ای که موفق به کسب نشان طلای رقابت‌های جهانی ریاضیات 2018 (WMI) شده است.

به گزارش کودک پرس ، کسب نشان طلای رقابت‌های جهانی ریاضیات 2018 (WMI) توسط دختر نوجوان ارومیه‌ای باردیگر نام «مریم میرزاخانی» نابغه ریاضی جهان و تنها بانوی ایرانی که توانست مدال باارزش فیلدز را کسب کند، زنده کرد. نام این دختر نوجوان ارومیه‌ای در فضای مجازی و با هشتگ # زهرا _ زاویه در یک هفته گذشته بارها منتشر شد. بسیاری نسبت به آینده و سرنوشت این دختر نگران و معتقد بودند باید مراقب این نابغه‌ها باشیم قبل از اینکه آنها را از دست بدهیم. این دختر 16 ساله دانش‌آموز رشته تجربی دبیرستان فرزانگان ارومیه در گفت‌و‌گو با «ایران عصر» از این مدال باارزش ریاضی و علاقه‌اش به 4 عمل اصلی ریاضی گفت.

زهرا زاویه که فرزند اول و تنها دختر خانواده است با بیان اینکه «رشته تجربی را به خاطر پزشکی انتخاب کرده ولی به ریاضی علاقه دارد» گفت: «از همان کودکی علاقه زیادی به ریاضی داشتم؛ اما آرزو داشتم که پزشک بشوم. دوران ابتدایی علاقه زیادی به حل مسأله داشتم. از ریاضی آموختم که برای حل یک مسأله می‌توان از راه‌های مختلف وارد شد و به پاسخ رسید و زندگی هم مثل یک معادله ریاضی است که برای موفقیت در آن می‌توان از چند راه وارد شد. زمان انتخاب رشته به‌دلیل علاقه‌ام به شغل پزشکی رشته تجربی را انتخاب کردم.»

 

زهرا درباره حضور در رقابت‌های جهانی گفت:«به طور اتفاقی در کانال آکادمی مسابقات جهانی ریاضی تهران، تصویر دانش‌آموزانی را که در رقابت‌های ریاضی تایلند شرکت کرده بودند،  دیدم و با خودم گفتم‌ ای کاش آزمون دیگری هم بود که می‌توانستم در آن شرکت کنم. در مرحله اول که به‌صورت مجازی بود ثبت‌نام کردم و در هر 3 آزمون آن که در کشورهای بلغارستان، کره جنوبی و استرالیا بود شرکت کردم و موفق شدم امتیازهای لازم را کسب کنم. بعد از آن برای مرحله دوم به تهران آمدم و با توجه به شرایط موجود و اینکه زمان آزمون کشور استرالیا سال آینده بود قرار شد تا به رقابت‌های کره‌جنوبی اعزام شوم.»

 

این دانش‌آموز طلایی ریاضی درباره رقابت‌های جهانی کره‌جنوبی گفت: «با توجه به زمان محدودی که داشتیم توانستم براحتی همه سؤالات را جواب بدهم و به‌عنوان گلداستار تیم کشورم انتخاب شوم. خوشبختانه تیم دانش‌آموزی ایران با 5 مدال طلا، 18 نقره و 17 برنز و 14 دیپلم افتخار در رده دوم این رقابت‌ها ایستاد. از اینکه توانستم برای کشور و شهرم افتخار کسب کنم خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانم یک روز در میان نفرات المپیادی قرار بگیرم و باز هم افتخارآفرینی کنم.»

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار