181455
۲۴ مهر ۱۳۹۷

همایش ملی خانواده، کودک و نوجوان در شیراز برگزار می‌شود

همایش ملی خانواده، کودک و نوجوان اول آبان ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، دبیر علمی همایش ملی خانواده ،کودک و نوجوان در نشست خبری این همایش، گفت: یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشورهای غرب توجه به افراد با نیازهای ویژه و هر گونه عدم تبعیض برای این افراد برای آن جامعه یا کشور نکته منفی است.

قربان همتی بیان کرد: در کشور ما نیز حرکت های انجام شده اما برای رسیدن به اهداف کارهای زیادی باید انجام شود.

همتی تصریح کرد: همایش ملی خانواده، کودک و نوجوان یک همایش روزه است که افتتاحیه این همایش در صبح یکم آبان و عصر همان روز اختتامیه می باشد.

 

وی با بیان این مطلب که در این همایش ۱۸ سخنران به صورت تخصصی سخنرانی می کنند، گفت: از ۴۳۷ مقاله که به دبیر خانه این همایش ارسال شده ۲۱۶ مقاله انتخاب که توسط اساتید روانشناسی کودکان استثنائی مورد بررسی و داوری قرار گرفته است.

دبیر علمی این همایش با بیان این نکته ۷۰درصد مقاله ها برون استانی است اظهار داشت: از همه دانشگاها سخنران داریم که رئیس آموزش وپرورش استثنائی کشور از جمله سخنران ویژه این مراسم هستند.

 

همتی تصریح کرد: کودکان با نیازهای ویژه فردی و درون فردی،کودکان کم توان ذهنی، اختلالات عاطفی رفتاری، کودکان نابینا و ناشنوا، از محور های این همایش هستند که محور اصلی آن خانواده و افراد با نیازهای ویژه است.

وی با بیان این مطلب که شرکت در این همایش برای عموم رایگان است اظهار داشت: مدیران کانون پرورشی،فکری کودکان و نوجوانان، امور اجتماعی و زیر مجموعه امور بانوان و خانواده استانداری، مددکاران اجتماعی و مشاوران بهزیستی و دانشجویان و اساتید رشته علوم تربیتی  دانشگاه سلمان فارسی کازرون از جمله دعوت شدگان به این همایش هستند.

دبیر این همایش با اشاره به برگزاری سه کارگاه در کنار این همایش گفت: درمان شناخت رفتاری اضطراب اجتماعی و درمان اختلال نارسایی بیش فعال موضوع های این کارگاه است.

 

همتی افزود: همه مقالات در پایگاه علوم جهان اسلام نمایه می شود و مقالات برگزیده در مجله سلامت و روان کودک چاپ خواهد شد.

وی بیان کرد: در استان فارس آمار دقیقی از کودکان ویژ وجود ندارد اما در کشور این آمار ۵ درصد است.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار