1814
۲۹ مرداد ۱۳۹۵

اردوی پنج روزه وِیژه کودکان بی‌سرپرست اهواز در چادگان

منصوره ریحانی: هر ساله اردوی 5 روزه‌ای را برای کودکان تحت پوشش مؤسسه در چادگان برگزار می‌کنیم که تغییرات آب‌وهوایی، آشنایی با فرهنگ‌های ایرانی، معاشرت و همگرایی در جامعه از اهداف برگزاری این اردو است.

به گزارش کودک پرس    منصور ریحانی اظهار کرد: مؤسسه خیریه گلشن آل طاها تحت نظارت سازمان بهزیستی استان خوزستان است که از سال 92 با 7 نفر کودک بی‌سرپرست شروع به‌کار کرد و در حال حاضر تعداد 140 نفر از بچه‌های کار و 50 نفر از دختران و پسران بی‌سرپرست را تحت حمایت خود دارد.

نایب‌رئیس مؤسسه خیریه گلشن آل طاها ادامه داد: این مؤسسه با تلاش کارمندان ادارات و نهادهای دولتی اهواز تشکیل‌ شده و با خودیاری و کمک مردم حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: در یکی از مراکز شبانه‌روزی این مؤسسه در اهواز که به صورت اجاره‌ای است، 50 نفر دختر و پسر 3 الی 6 ساله و در مرکز دیگر این مؤسسه دختران 6 الی 12 سال نگهداری می‌شوند.

ریحانی با بیان اینکه هزینه نگهداری هر کودک به‌طور متوسط بالغ بر دو میلیون تومان هزینه دارد، افزود: بخشی از این هزینه‌ها توسط سازمان بهزیستی خوزستان و مابقی توسط مردم دلسوز و فداکار اهواز تأمین می‌شود که جا دارد از عزیزانی که در این زمینه قدم خیر برداشته‌اند، تشکر کنم.

نایب‌رئیس مؤسسه خیریه گلشن آل طاها بیان کرد: در این مؤسسه 25 مربی مددکار و کارشناس فعالیت دارند که حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند و حقوق آن‌ها نیز توسط مردم و خیرین تأمین می‌شود.

وی اذعان داشت: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه کلاس‌های آموزشی، نقاشی، خیاطی، چرم‌دوزی و کلاس‌های قرآنی به طور دوره‌ای در مرکز برگزار می‌شود که افراد تحت حمایت در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

ریحانی با اشاره به اردوی 5 روزه این مؤسسه در شهرستان چادگان افزود: تغییرات آب‌وهوایی، آشنایی با فرهنگ‌های ایرانی و معاشرت و همگرایی در جامعه اهداف این مؤسسه از برگزاری این اردو است.

وی با بیان اینکه این موسسه هرساله اردوی 5 روزه‌ای را برای کودکان مؤسسه در شهرستان چادگان برگزار می‌کند، تصریح کرد: مسؤولان و مردم شهر چادگان در زمان برگزاری این اردو حمایت‌های مالی و تغذیه‌ای خوبی را از ما داشتند که جا دارد آن‌ها تشکر کنم.

نایب‌رئیس موسسه خیریه گلشن آل طاها افزود: در مدت‌زمان این اردو، شهرداری چادگان 9 ویلا در مجتمع شهرداری چادگان را به طور رایگان در اختیار این مؤسسه قرارداد تا کودکان این چند روز را در یک محیط آرام و بانشاط سپری کنند، به پاس قدردانی لوح سپاس از سوی فرمانداری اهواز به شورای شهر و شهردار چادگان اعطا شد.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار