181186
۲۳ مهر ۱۳۹۷

پوشش ۳۵ درصدی مهدهای کودک برای کودکان میاندورودی

۱۸ مهدکودک روستایی، ۳ مهد شهری، یک حاشیه مهد و یک آدینه مهد در شهرستان میاندورود فعالیت می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره بهزیستی میاندورود با اشاره به آمار 13 درصدی استفاده کودکان  سه تا 6 سال کشور  از مهدهای کودک، این رقم را در میاندورود بیش از 35درصد اعلام کرد.

سیدمرتضی موسوی با اشاره به هفته ملی کودک از 14 تا 20 مهرماه، یکی از اقدامات موثر در  اموزش و تربیت کودکان را بهره گیری از ظرفیت مهدهای کودکدانست و تعداد کودکان 3 تا 6 سال مشغول به اموزش در میاندورود را بیش از 750 کودک معادل 35درصد تعداد کودکان این شهرستان بیان کرد.

وی مهمترین برنامه های اجرا شده توسط بهزیستی میاندورود در هفته کودک امسال را توزیع یک وعده غذای گرم بین کودکان مهدکودکهای شهرستان با هدف ترویج غذای سالم ، نمایشگاه کتاب و کتابخوانی، برگزاری سفره حضرت رقیه، دیدار با کودکان بیمار، نشستهای تخصصی با موضوع کودک و مهارتهای زندگی، جشنواره های کودکانه، نمایش تئاتر با بازی کودکان معلول، استقرار واحدهای مشاوره برای خانواده ها با موضوع فرزندآوری، جشنواره بادبادکها و ایستگاه مهارتهای زندگی مانند سفالگری، نقاشی، کاردستی، مفاهیم پایه اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت احوال حدود دو هزار و 200 کودک سه تا 6 سال در مناطق روستایی و شهری این شهرستان زندگی میکنند که بیش از 700 نفر از آنان در مهدهای کودک، روستامهدها و یک حاشیه مهد فعال در میاندورود تحت آموزش هستند.

 

موسوی از فعالیت 18 مهدکودک روستایی، 3مهد شهری، یک حاشیه مهد و یک آدینه مهد در میاندورود خبر داد و از هزینه 80 میلیونی سازمان  بهزیستی برای حمایت از طرح های مختلف در مهدکودکها مانند یک وعده غذای گرم، طرح سلامت دهان و دندان، و حمایت از کودکان در معرض آسیب شهرستان میاندورود خبر داد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار