181126
۲۲ مهر ۱۳۹۷
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین:

۲۱ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در طرح غربالگری پوشش داده می‌شوند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: ۲۱ هزار کودک خردسال ۳ تا ۶ ساله با اجرای طرح غربالگری تحت پوشش سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ، معرفت الله احمدی در نشست خبری ستاد اجرایی بزرگداشت هفته ملی پارالمپیک استان قزوین که روز شنبه در آموزش و پرورش استثنایی قزوین برگزار شد اظهارداشت: بمناسبت هفته پارالمپیک برنامه های متنوعی دراستان پیش بینی شده که برگزاری بازی های ورزشی ویژه نابینایان در مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه و آموزش اهداف جنبش پارالمپیک در مدارس، برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه آسایش گاهها و مراکز کارگری توسط کارشناسان هیئت های نابینایان و کم بینایان، اجرای بازی های دبستانی ویژه دانش آموزان با اسیب بینایی، میزگرد با حضور نابینایان و کم بینایان در برنامه های تلویزیونی و رادیویی مراکز استانها، تجلیل از قهرمانان و پیش کسوتان ورزش نابینایان و کم بینایان، از جمله این برنامه هاست.

احمدی تصریح کرد:برگزاری سوگواره عاشورایی، افتتاح پنجمین دوره پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای و همایش استانی با حضور ۲۰۰ نفر، تجلیل از دانشجویان و دانش آموزان مدال آور پارالمپیکی، در دانشگاههای محل تحصیل، دیدار با خانواده معزز شهدای ورزشکار، بازدید از آسایشگاه معلولان، برگزاری مراسم ویژه خانواده ورزشکاران، در بوستانها و فرهنگسراها، همایش بزرگ پیاده روی، حضور در نماز جمعه، نواختن زنگ ورزش در مراکز توانبخشی، تجلیل از مربیان بهزیستی و جانبازان و میزگرد ورزشکاران پارالمپیکی، همایش هنرمندان، اصحاب قلم، برپایی نمایشگاه عکس از برنامه های دیگر در این هفته است.

 

 

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ واحد آموزشی و ۵ مرکز توانبخشی و آموزشی مشکلات بادگیری داریم.

وی افزود: ۱۰۵۰ دانش اموز با نیازهای ویژه شنوایی، بینایی، ذهنی، جسمی، حرکتی چند معلولیتی و اوتیسم داریم و در این میان ۱۲۰۰ دانش آموز ویژه در مدارس عادی داریم.

احمدی اظهارداشت: با دخالت بهنگام تلاش می شود این کودکان استثنایی به سمت مدارس عادی بروند که در این راستا با اجرای طرح غربالگری ۶۳ نفر کودک از ۷ ماهگی تا شش سالگی شناسایی شده اند تا برای حضور در جامعه آماده شوند.

وی گفت: با تفاهم نامه منعقد شده با بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی برای خدمت رسانی و شناسایی کودکان استثنایی اقدام شده است.

احمدی بیان کرد: از ۱۴ منطقه آموزش و پرورش در استان در ۹ منطقه مدارس استثنایی داریم وبا اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی بدو ورود به دبستان برای پوشش افراد آمادگی داریم.

 

 

وی اظهارداشت: امسال با تفاهم نامه ۲۱ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند و تاکنون ۱۷ هزار و ۹۶۹ نفر سنجش شده اند و ۳ هزار نفر در نوبت هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین تصریح کرد: با اجرای طرح غربالگری بیش از ۱۵ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در مدارس عادی مراجعه کردند که ۱۹۰۰ نفر برای آزمون هوش ارجاع شدند و ۵۴۸ نفر در کم شنوایی مشکوک بودند و ۱۰۴۹ نفر ارجاع بینایی داشتیم.

وی گفت: در نهایت ۱۱۵ نفر دانش اموز استثنایی با نیاز ویژه شناسایی شدند که در مدارس عادی یا استثنایی مشغول تحصیل می شوند و صد در صد پایه ورودی اول و۶۰۰۰ نفر نواموز پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار