180707
۱۹ مهر ۱۳۹۷
رفتار کودکان:

اعتیاد و الکل سهم کودکانی که به شیرینی‌جات علاقه دارند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، میزان مصرف شکر در کودکان با بروز رفتارهای خشونت آمیز آنها ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش کودک پرس ، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، میزان مصرف شکر در کودکان با بروز رفتارهای خشونت آمیز آنها ارتباط مستقیم دارد.

نتایج این مطالعه بیانگر آن است، کودکان انگلیسی با مصرف نوشابه و آبمیوه دو برابر بیش از دیگر اوقات از خود رفتارهای خشونت‌آمیز نشان می‌دهند.

مصرف شکر، نوشابه و آبمیوه‌ها در کودکان سوئدی نیز باعث می‌شود تا آنها سه برابر و نیم بیش از مواقع دیگر قلدری کنند و رفتارهای خشونت‌آمیز بروز دهند.

محققان این مطالعه بیش از 137 هزار کودک 11، 13 و 15 ساله  از 25 کشور مختلف را به مدت یک سال مورد پژوهش قرار دادند و دریافتند، مصرف زیاد شکر ریسک مصرف الکل در آنها را 95 درصد افزایش می‌دهد.

در انگلیس کودکانی که علاقه به مصرف شکلات، بستنی و نوشابه‌ دارند، 89 درصد بیش از دیگر کودکان ممکن است دخانیات استعمال کنند؛ همچنین ریسک مصرف الکل در‌ آنها به میزان 72 درصد افزایش می‌یابد.

این مطالعه که در نوع خود اولین است، داده‌های کودکان در اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، سوئد، سوئیس و انگلیس را تحت پژوهش قرار داده است.

محقق ارشد این مطالعه با تکیه بر بررسی‌های صورت گرفته می‌گوید: «کودکان سوئدی بیش از کودکان دیگر کشورها تحت تأثیر مصرف شکر هستند و ریسک بروز رفتارهای پرخطر در آنها به میزان قابل توجهی بیش از دیگران است».

کارشناسان بهداشتی تأکید می‌کنند، نهایت میزان مجاز مصرف شکر برای کودکان 11 ساله 30 گرم است.

این تحقیق در مجله علوم اجتماعی و پزشکی منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار