موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
180652
۱۹ مهر ۱۳۹۷

«نشانه‌های سینمای کودک» منتشر شد

«نشانه‌های سینمای کودک» نوشته محمدعلی زم منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، این کتاب در ۲۰۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان  در نشر کتاب جمهور راهی بازار شده است.

«رشد شناختی-روانی کودک در سینمای خلاق و حلال»، «رشد هیجانی کودک در سینمای خلاق و حلال»، «رشد تربیتی-آموزشی در سینمای خلاق و حلال» و «در دسترس بودن اقتصاد سینمای خلاق و حلال کودک»  فصل‌های مختلف کتاب  هستند.

در شروع کتاب می‌خوانیم: منظور از خلاق بودن سینما، غیرکلیشه‌ای بودن، پیش‌تر و بیش‌تر از نیاز کودک را دیدن، قدرت اقتباس، قابلیت خلق مجدد و بازسازی از قصه‌ها، افسانه‌ها و ادبیات کهن را داشتن، گرفتار رفتارها و ابزارهای تکنیکی  نماندن، و جرأت ساده‌سازی را حسب قابلیت‌های مضمونی داشتن است.

و منظور از حلال، بهره‌مندی از موضوعات و مسائلی است که طرح آن‌ها خارج از حیطه حرام  و در منطقه‌الفراغ موضوعات، مجاز باشد و از سویی گشاینده گره‌های کور فرهنگی و رافع عصبیت‌های قومی و اجتماعی باشد. سینمایی که در آن هدف وسیله را توجیه نکند، همه عناصر به‌کارفته در پشت و روی صحنه و ارتباطات انسانی‌اش، حلال بوده باشد، سینمایی که به خیال و تخیلات انسانی در محدوده حلال‌های الهی بپردازد، رشد مخاطب، قصد اصلی آن باشد، از ورود کردن به کج‌راهه‌های زاییده  اوهام و خیالات منفی پرهیز داشته باشد، سینمای غیرایستا، پیشتاز تربیت، شکوفاگر خلاقیت و شکافنده ذهن و رشد و جهت‌دهنده انرژی مثبت! باشد. متضمن تحقق دینی نیازهای خلاقانه و واقع‌بینانه مخاطبان باشد و …

 همچنین در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: بیایید و بیاییم به دنیای مظلوم، بی‌پناه و پهناور خیالی کودکان بها بدهیم. بیاییم گلستان و بوستان و شاهنامه و نظامی و عطار و حافظ و تاریخ رشادت‌ها و شجاعت‌های انسانی و مقاومت‌های دوران اسلامی و گذشته و معاصر ایرانی خود را از دریچه سینما، وانمایی و بازآفرینی کنیم و محصول آن را سببی برای اقتدار فرهنگی، موجی برای رونق سینما و حاملی برای افزایش تأثیرگذای اخلاق و فرهنگ و متانت ایرانیان در جهان بنمایانیم.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار