180634
۱۹ مهر ۱۳۹۷
دری نجف آبادی:

مهدکودک بنگاه اقتصادی نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مهدکودک‌ها بنگاه اقتصادی و تجاری نیستند، گفت: راه‌اندازی مهدکودک‌ها و صدور مجوز برای آنها بحث مهمی است، زیرا مخاطب آنان کودکان هستند و باید انتخاب مدیران و صدور مجوز برای آنان هوشیارانه صورت گیرد.

به گزارش کودک پرس ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نشست با مدیران و مربیان مهدکودک های استان با بیان اینکه دوران کودکی یکی از مهمترین و حساس ترین دوران های زندگی هر فردی از لحاظ تربیتی است، گفت: تعداد مهدکودک ها نسبت به جمعیت استان مرکزی بالاست. استان دارای 119 مهد کودک است که 90 مهد کودک شهری و 29 مهد کودک روستایی است.

 

وی گفت: بهزیستی یکی از ادارات مهم و حساس در بین دستگاه های اجرایی استان است، زیرا جامعه هدف آن افراد آسیب دیده و در معرض آسیب هستند. توجه و ارائه خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب بالاخص به گروه سنی کودک و نوجوان از فعالیت های ارزشمند و مفید است که باید بیش از گذشته تقویت و هدفمند شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: فعالیت سازمان بهزیستی فعالیت ارزشمندی است زیرا خلاءهای اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی، بهداشت و درمان غیره را پر می کند. باید برای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده نسبت به گذشته سرمایه گزاری بیشتری در حوزه رشد و شکوفایی صورت گیرد و با مدیریت حکیمانه، برنامه ریزی صحیح و ایجاد نقشه راه مدون و روشن سعی کرد استعداد این افراد را کشف و آنرا در جهت خدمت رسانی به جامعه شکوفا کرد.

 

دری نجف آبادی با بیان اینکه سازمان بهزیستی نماینده جامعه، حاکمیت، دولت و مجلس در ارائه خدمات تخصصی به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب است، گفت: این سازمان باید کاهش آسیب های اجتماعی و تبدیل کردن آسیب ها به فرصت را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و در راستای آن برنامه های ریزی حکیمانه ای داشته باشد.

وی گفت: توجه و برنامه ریزی در راستای شناخت عوامل موثر بر آسیب ها و پیشگیری نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد که باید در کنار آن بحث آموزش بالاخص به افراد آسیب پذیر مورد توجه قرار گیرد. راه اندازی مهدکودک ها و صدور مجوز برای آنها نیز بحث مهمی است زیرا مخاطب آنان کودکان هستند و باید انتخاب مدیران مهدکودک ها و صدور مجوزها برای آنها هوشیارانه صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مهد کودک ها بنگاه اقتصادی و تجاری نیستند، بلکه فعالیت  مهد کودک، کار خیر و ارزشمندی است و باید مدیریت، مربیان و کارکنان آن از افراد دلسوز و مسئولیت پذیر جامعه باشند. بحث مهارت آموزی باید از همین مقطع شروع شود تا بتواند کودک را از هم اکنون برای آینده توانمند کند، لذا نیاز است سازمان فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی در مهدکودک ها ورود پیدا کند.

 

دری نجف آبادی در پایان با بیان اینکه کودکان گیرندگی بسیار قوی از اتفاقات و رویداهای اطراف خود دارند، گفت: باید به محتوای آموزشی مهدکودک ها و ارائه آن دقت کافی شود، زیرا همه این عوامل در تربیت کودک نقش مهی دارند و باید این آموزش ها در چهارچوب حکیمانه و خردمندانه به کودکان ارائه شود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار