موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
180438
۱۸ مهر ۱۳۹۷

نقالی و شاهنامه‌خوانی در هفته ملی و روز جهانی کودک

آیین روز جهانی کودک ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ با اجرای هنرمندان کودک و نوجوان و نقالی دو زبانه ترنم جاهد، شاهنامه خوان کودک عضو بنیاد فردوسی با حضور دکتر محمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش)، دکتر فاضل نظری (رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و مدیران ارشد کشوری در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در هفته ملی کودک، نقالان و شاهنامه‌خوانان، داستان‌های حماسی را برای کودکان و نوجوانان نقل می‌کنند.

به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک کانون پرورش فکری و با همکاری نهادهای فرهنگی و بنیاد فردوسی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ نقالی و شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

این ویژه برنامه‌ها از روز ۱۴ مهر با اجرای ضرب و نقل گروه بین‌المللی شاهنامه‌خوانی مهرآفرینان بادرود با شاهنامه‌خوانی‌ ساجده رحیمیان، نقالی ابوالفضل فهیمی، ضرب‌نوازی ابوالفضل یزدان‌مهر و مربی‌گری سعید یزدان‌مهر آغاز شده است. آندیا و آنیتا جعفری خواهران دوقلوی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۲ کانون تهران نیز در این برنامه، اجرای نقالی داشتند.

روز ۱۵ مهر، سورنا علیزاده و سید عباس حسینی با مربی‌گری پریسا کشاورزحمید به نقالی و شاهنامه‌خوانی پرداختند.

گروه بانو گشسب با اجرای آرمیتا شکاری، سارا طیبی و فاطیما علی‌گوهری و مربی‌گری مبینا آقاخانی عصرگاه روز ۱۶ مهر، نقالی و شاهنامه‌خوانی می‌کنند.

 

عصرگاه روز ۱۷ مهر، نقالی ترنم جاهد و شاهنامه‌خوانی آریانا شکری اجرا خواهد شد و در روز ۱۸ مهر، نیوشا ارزنده با مربی‌گری سارا عباسپور شاهنامه‌خوانی خواهد داشت.

کیمیا یعقوبی و آوا فیض، نقال و شاهنامه‌خوان روز پنج‌شنبه ۱۹ مهر خواهند بود.

برنامه‌ نقالی و شاهنامه‌خوانی با اجرای امیرعلی عطاءاللهی در روز جمعه ۲۰ مهر، آخرین روز هفته ملی کودک پایان خواهد یافت.

 

گفتنی است، دوست‌داران فرهنگ و هنر می‌توانند به همراه کودکان و نوجوانان خود برای بازدید از برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار