180209
۱۷ مهر ۱۳۹۷

کودکان بوشهری فرهنگ ترافیکی را فرا گرفتند

شماری از کودکان بوشهری در دومین روز از بزرگداشت هفته ملی کودک در قالب همایش آموزش فرهنگ ترافیک با مشارکت نیروی راهور فرماندهی انتظامی این استان بایدها و نبایدهای قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این آیین گفت: دراین همایش ترویج فرهنگ ترافیکی به کودکان و پرهیز از رفتارهای مخاطره آمیز توسط این قشر برای پیشگیری از حوادث ناگوار انجام شد.

زهره عالی نسب افزود: یکی از مجموعه های آموزش خلاق شهروندی به کودکان تبیین و تشریح صحیح خلاقانه فرهنگ ترافیک است که این مساله از رهگذر هنر و ابزارهای کانونی به شیوه بهتری قابل اجراست.
وی یادآورشد:هوشیاری و آگاهی کودکان با ایفای نقش همیار پلیس در کنار خانواده ها و حسایست روی موضوعات رعایت و شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی ، پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و احترام و آگاهی به حقوق خود و دیگران از نقاط مثبت و موثر آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان است که می تواند ماندگار باشد.

عالی نسب اضافه کرد:هدف و محور فعالیت های کانون پرورش فکری تربیت انسان اجتماعی است که موفقیت خود را در تامین نیازهای جامعه می داند.
وی گفت: اجتماعی کردن کودکان نیازمند تمرینی است که مراکز فرهنگی تربیتی باید در راستای انجام کارهای گروهی و تبدیل من به ما در این راستا گام برداند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: در همین راستا محور فعالیت های کانون ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب در بین کودکان و نوجوانان است چون در این راستا با شخصیتها و دنیاهای مختلف آشنا و تجربه کسب می کنند.
وی آموزش فن سخن، صلح طلبی، مدارا، نقد کردن، اثبات کردن خود، دوست داشتن و درک بالا را از جمله دیگر برنامه های کانون پرورش فکری عنوان کرد.

عالی نسب با اشاره به فعالیت های 39 گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: در زمان حاضر 20 هزار کودک و نوجوان این استان جذب فعالیت های کانون شده و 15 هزار نفر از این جمعیت فعال هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرگفت: هفته ملی کودک امسال با شعار ‘باید آینده را ساخت’ از 14 مهر آغاز و 600 عنوان برنامه مختلف به همین مناسبت در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به 16 مهر ماه روز جهانی کودک اظهارداشت: باید کودکان را متناسب با شرایط امروز جذب برنامه های فرهنگی و هنری کرد تا بتوانیم در آینده نسلی پویا، متعهد و توانمند داشته باشیم.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار