180153
۱۶ مهر ۱۳۹۷
به مناسبت هفته کودک انجام می‌شود؛

اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم کودکان در ۶۵ مهدکودک زنجان/ ۶ هزار کودک زنجانی مهدکودکی هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم کودکان در ۶۵ مهدکودک زنجان گفت: این طرح برای بهبود تغذیه کودکان سه تا ۶ سال اجرایی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی قیداری ضمن تبریک هفته کودک اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی همزمان با هفته کودک اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‎های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» اجرایی می‌شود، افزود: یکی از طرح‌های اجرایی در این ایام طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک است.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در 65 مهد کودک روستایی اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: این طرح برای بهبود تغذیه کودکان سه تا 6 سال اجرایی می‌شود.

محمدی قیداری با بیان اینکه هدف از اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم کودکان کاهش فقر غذایی کودکان و مراقبت تغذیه‌ای آنها است، گفت: این طرح به صورت دوره‌ای پنج روز در هفته اجرا خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع 165 مهدکودک شهری و روستایی در استان زنجان فعال است، تصریح کرد: تعداد کودکانی که در این مهدهای کودک فعال هستند؛ 6 هزار نفر است.

 

وی به سایر برنامه‌های هفته ملی کودک در بهزیستی استان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست تخصصی کودکان، برپایی ایستگاه‌های نقاشی، آغاز به کار باشگاه کتابخوانی و عضویت رایگان کودکان در کتابخانه‌های سراسر استان از اهم برنامه‌های هفته ملی کودک است.

محمدی قیداری ضمن اشاره به اهمیت مهدهای کودک در تربیت کودکان افزود: مهد کودک به عنوان نهادی غیر از خانواده تاثیر بسیاری در آموزش هنجارها و ارزش‌ها به فرزندان دارد و متقابلا تأثیرپذیری کودکان در مهدهای کودک به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه با رشد روز افزون تعداد مادران شاغل کودکان بیش از نیمی از روز را در مهد سپری می‌کنند، افزود: از همین رو مهدهای کودک و مربیان فعال در آنها تاثیر بسزایی در زندگی کودکان دارند.

 

امسال برنامه‌های هفته ملی کودک طبق روزشمار هفته از شنبه هفته جاری 14 مهرماه آغاز شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

شعار روزهای هفته ملی کودک به ترتیب شنبه 14 مهر «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»؛ یک‌شنبه 15 مهر «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»؛ دوشنبه 16 مهر و روز جهانی کودک «کودک، صلح، بازی و نشاط»؛ سه‌شنبه، 17 مهر «کودک، رسانه و ارتباطات»؛

چهارشنبه 18 مهر«کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»؛ پنج‌شنبه 19 مهر«کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر»؛ جمعه، 20 مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار