1799
۲۹ مرداد ۱۳۹۵

پیش فروش فرزندان توسط مادر معتاد

مادر برای فروش کودکانش دست به کار شده است. یکی از آنها را پیش فروش کرده و برای دو تای دیگر که دوقلو هستند 15 میلیون تومان نرخ تعیین کرده است.

به گزارش کودک پرس، شیوا 40 ساله است. 6 فرزند دارد و ماه دیگر هفتمین فرزندش نیز به دنیا می آید.

در تمام سال های زندگی اش، فرزند آوری دغدغه جدی برای او بوده اما همان قدر که به دنبال به دنیا آوردن فرزند است، هیچ گاه دغدغه ای برای نگهداری از آنها نداشته است. به طوری که حتی 2 فرزند او شناسنامه ندارند و درد خماری به او و همسرش امان نداده که به دنبال مدارک هویتی فرزندانشان بروند.

شیوا و همسرش برای تامین هزینه های زندگی، تکدی گری می کنند و بخشی از هزینه های فرزندان آنها را نیز مادر 62 ساله شیوا با خیاطی کردن می پردازد. داستان زندگی شان مثنوی هفتاد من است.

شرایط فرزندان آنقدر پیچیده است که حل کردن آن بسیار دشوار به نظر می رسد. 2 فرزند خانواده در معرض فروش هستند و نوزاد به دنیا نیامده نیز پیش فروش شده است.

فرزند ارشد شیوا، شاهین است که 15 سال دارد. او به همراه دیبا و دنیا، دو خواهر دو قلوی 14 ساله خود مشغول به تحصیل است و با حمایت های مادر بزرگ، به مدرسه می رود.

باران و بهار، دو فرزند دو قلوی دیگر شیوا نیز همان کودکانی هستند که در معرض فروش قرار گرفته و مادر می خواهد هر دو آنها را به مبلغ 15 میلیون تومان به یک خانواده بفروشد.
این یعنی بهای تعیین شده برای هر کودک 3 ساله توسط مادرشان تنها 7 میلیون و 500 هزار تومان است.

کیان نیز فرزند 11 ماهه شیوا است. او مبتلا به بیماری هیدروسفالی است و سری بسیار بزرگ تر از بدنش دارد. مادر برای فروش او نیز تلاش زیادی کرده اما به دلیل بیماری کودک، خانواده ای حاضر به خرید او نشده است.

با معرفی خانواده به موسسه خیریه مهرآفرین، اقدامات برای کمک به خانواده آغاز می شود.

الناز زارعی، مددکار اجتماعی این موسسه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان به ارائه توضیحاتی در رابطه با وضعیت خانواده شیوا پرداخته است.

وی در این رابطه می گوید: شیوا، سابقه طولانی در مصرف مواد مخدر دارد. او و همسرش سال هاست که به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشته و فرزندان او نیز اکنون درگیر معضل اعتیاد هستند.

این مددکار اجتماعی می افزاید: شیوا 17 ساله بود که به عقد همسرش در می آید اما در همان روزهای ابتدایی دوران عقد، متوجه می شود که همسرش معتاد است. تلاش می کند از او جدا شود اما با قول هایی که خانواده به شیوا می دهند، زندگی اش را آغاز می کند. برای ترک همسرش، تلاش زیادی می کند اما زمانی که می بیند تلاش هایش نتیجه بخش نیست، خود نیز درگیر معضل اعتیاد می شود.

زارعی با اشاره به شروع تکدی گری شیوا و وخیم شدن وضعیت زندگی آنها می گوید: میزان مصرف مواد مخدر شیوا بسیار زیاد بوده و او و همسرش برای تامین هزینه های زندگی، تکدی گری می کنند. البته بخشی از هزینه های زندگی فرزندانش را نیز مادر 62 ساله اش می پردازد اما توان او در حدی نیست که بتواند نیازهای خانواده پر جمعیت دخترش را تامین کند.

این مددکار اجتماعی از تلاش های شیوا برای فروش فرزندانش خبر می دهد و می گوید: شیوا خود اذعان کرده که قصد دارد باران و بهار را بفروشد اما خانواده ای که می خواهند بچه ها را بخرند برای خرید یکی از آنها اعلام آمادگی کرده اند. شیوا نیز به آنها گفته که هر دوشان را با هم به مبلغ 15 میلیون تومان می فروشد و نمی تواند دوقلوها را از یکدیگر جدا کند.

وی می افزاید: در تلاش هستیم تا با خانواده ای که قصد خرید باران و بهار را دارند ارتباط برقرار کنیم اما شیوا به هیچ وجه حاضر نیست در این خصوص اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهد.

زارعی با اشاره به اعتیاد باران و بهار 3 ساله به متادون می گوید: مسئولیت نگهداری 3 فرزند بزرگتر شیوا را، مادر بزرگ بچه ها برعهده گرفته به همین خاطر آنها از درگیر شدن با مقوله اعتیاد مصون مانده اند اما مادر به باران و بهار متادون می دهد و آنها نیز به این ماده اعتیاد پیدا کرده اند.

این مددکار اجتماعی در خصوص وضعیت شیوا و زمان وضع حمل او می گوید: شیوا اکنون 8 ماهه است و یک ماه دیگر فرزند هفتم او به دنیا می آید. او به ما اعلام کرده که اکنون مقدمات فروش نوزادش را فراهم کرده و به نوعی او را پیش فروش کرده است. خانواده ای که برای خرید نوزاد اعلام آمادگی کرده اند نیز شرطشان برای خرید، سالم بودن نوزاد است. تمام تلاش ما این است که جلو این اتفاق را بگیریم و شرایطی راه فراهم کنیم که فرزندان این خانواده در شرایط مطلوبی زندگی کنند.

 

 

 

منبع:    سلامت نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "پیش فروش فرزندان توسط مادر معتاد"

همش دارید شر و ور میگید کی میخره که ادم بخواد بفروشه

آخرین اخبار