179810
۱۵ مهر ۱۳۹۷
همزمان با هفته ملی کودک؛

نمایشگاه هفته کودک در دهکده مقاومت بسیج بجنورد برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه هفته کودک از ۱۴ مهرماه در دهکده مقاومت بسیج بجنورد خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، منیر صادقی با اشاره به برگزاری هفته کودک اظهار کرد: هدف  از برگزاری این هفته ملی که از ۱۴ تا ۲۰ مهر نام‌گذاری شده، برنامه‌های مختلف و هم‌افزایی نهادهای مرتبط و برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها و نیازهای کودکان، ارتقا آگاهی جامعه، ایجاد فضای پر از نشاط، معرفی سازمان‌های فعال و شناساندن ظرفیت‌های آن در جامعه، توجه به هویت ملی، بهره‌گیری از آموزه‌های دینی اسلام با تأکید بر شعار سال جاری مبنی بر «آینده را باید ساخت» است.

وی همچنین با تشریح برنامه‌های هفته کودک گفت: بزرگ‌ترین برنامه نمایشگاهی در دهکده مقاومت بسیج با حضور اعضای کمیته و همه دستگاه‌های اجرایی در ۱۶ غرفه در بخش‌های مختلف برپا می‌شود.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی درباره دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک توضیح داد: برنامه ویژه بازدید از کودکان کار و اهدای ۲۰۰۰ کوله‌پشتی توسط آموزش‌وپرورش به پیش‌دبستانی‌های مناطق محروم و حاشیه شهر، بازدید از پارک پردیسان و مسابقه نقاشی با موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب، تجلیل از فرزندان خانواده شهدا و اهدای کتاب به کودکان روستایی و عشایری، پخش فیلم و انیمیشن توسط رسانه ملی و برنامه ایل قهرمان لو در اسفراین ازجمله دیگر برنامه‌های هفته کودک در خراسان شمالی است.

 

وی در ادامه به فعالیت‌های ۶ ماه اخیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش گرم کتاب در فرهنگسرای شهروند برای توسعه مطالعه کتاب، اهدای ۵۰۰۰ جلد کتاب به مناطق روستایی، اجرای طرح کانون مدرسه، جشنواره رضوی در حوزه فرهنگی و هنری با راه‌یابی ۹۲ اثر به مرحله کشوری و تأیید یک کتاب صوتی و آلبوم توسط مرکز تهران از مهم‌ترین اقدامات طی ۶ ماه نخست امسال این مجموعه بوده است.

صادقی در ادامه خبر از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در ۲۳ مهرماه داد و گفت: تاکنون ۱۶۳ اثر در قالب ۸۷ اثر در بخش سنتی و ۷۶ اثر در بخش ۹۰ ثانیه‌ای دریافت شده است.

 

وی در انتها سمن پارثاوا را ازجمله سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه‌های کودک و نوجوان در استان یادکرد و افزود: تاکنون هفت برنامه در سال جاری با این سمن به‌صورت مشترک برگزارشده که با استقبال مناسب مردم نیز همراه بوده است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار