179792
۱۵ مهر ۱۳۹۷

برنامه‌های هفته ملی کودک در مازندران اعلام شد

از سوی ستاد گرامی‎داشت هفته ملی کودک مازندران؛ برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ مهر در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، 14 تا 20 مهر در تقویم ایران به عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شد. بر همین اساس کانون‎های پرورش فکری سراسر کشور با تشکیل ستاد گرامی‎داشت هفته ملی کودک متشکل از دستگاه‌ها و تشکل‎های مرتبط با حوزه کودک برای گرامی‎داشت این هفته برنامه خواهند داشت.

کانون پرورش فکری مازندران نیز به عنوان مسئول این ستاد در مازندران برنامه‌های خود را با همکاری دستگاه‎های عضو برگزار می‌کند. از جمله برنامه‌هایی که در استان برگزار می شود می‌توان به برپایی نمایشگاه آثار اعضا در تمامی مراکزاستان و اداره کل کانون پرورش فکری با مشارکت دستگاه‌های عضو اشاره کرد.

 

برگزاری نشست تخصصی برای والدین  با مشارکت دستگاه‌ها با موضوع مسائل زیست محیطی، بحران آب و انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن، توجه به کودکان با نیازهای ویژه و اهمیت به فضای مجازی و فناوری نوین،  برگزاری کارگاه‌های تخصصی فرهنگی هنری و ادبی  برای کودکان در غرفه‌های نمایشگاهی، اجرای بازی‌های بومی ومحلی در مراکز استان و فضای نمایشگاه و فضای بوستان‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برای کودکان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان، برپایی برنامه دیدار اعضا و کودکان کار و بی سرپرست و کودکان با نیازهای ویژه با استاندار مازندران   از جمله این برنامه‌ها هستند.

تولید برنامه‌های تخصصی صدا وسیما در حوزه کودک و پوشش رسانه‌ای برنامه‌های هفته ملی کودک، جشنواره کودک  با حضور پدر‌بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مدارس، شنایی خانواده‌ها با کودک آزاری‎های نوین،  برگزاری جلسه هم اندیشی با نویسندگان و شعرای کودک در هفته ملی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی مربیان و اولیا با عنوان گفتمان دینی، برگزاری اردوی جهادی در مناطق کم برخوردار و محروم و اهدای کتاب و سرگرمی به آنها، دیدار با کودکان بستری در بیمارستان کودکان یا مراکز توانبخشی، دیدارباخانواده معظم شهدای مدافع حرم و اهدا کتاب و سرگرمی به فرزندانشان و برگزاری برنامه عصری با داستان دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان است.

 

برگزاری طرح چهار راه کودک، مشاوره رایگان روان و تغذیه و  معاینه رایگان دندان‌پزشکی در نمایشگاه هفته ملی کودک،  اختصاص بازید رایگان از موزه‌های استان برای کودکان، برپایی مسابقه مجسمه‌های شنی برای کودکان کم بضاعت و بد سرپرست در ساحل، برگزاری جام باشگاه کتاب‌خوانی، اجرای نمایش تعزیه توسط کودکان ونوجوانان، شناسایی کودکان مستعد کم بضاعت مناطق محروم در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایش و معرفی آنان به آموزشگاه با عضویت رایگان دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در مازندران است.

اداره کل کانون پرورش فکری مازندران با توجه به داشتن سالن سینما کانون و اکران فیلم‎های روز سینمایی کشور در این مجموعه، پخش یک سانس فیلم سینمایی را ویژه کودکان به صورت رایگان برای خانواده‌ها در نظر گرفته است.

دعوت از اعضای سابق کانون کودکان در هرروز جهت آشنایی مخاطبان با دستاورد کانون،  اجرای طرح عضویت رایگان در مراکز کانون پرورش فکری، برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی در روز 17 و18 مهرماه در سالن پیامبر اعظم شهرستان نور از دیگر برنامه‎های این ستاد برای گرامی‎داشت هفته ملی کودک است.

 

عضویت ستاد گرامی‌داشت هفته ملی کودک مازندان را ادارات کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، آموزش استثنایی، بهزیستی، میراث فرهنگی، صداو سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، بهداشت، نیروی انتظامی، پلیس راهور، ورزش و جوانان، امور بانوان استانداری، امور اجتماعی استانداری، شهرداری، هلال احمر،  کانون توسعه همیاری مهدهای کودک مازندران، تشکل مردم نهاد امام علی(علیه‌السلام) و موسسه خیریه گل‌ها تشکیل دادند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار