179782
۱۵ مهر ۱۳۹۷
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اصفهان خبر داد:

تشخیص اختلال اضطرابی در ۳ هزار کودک تحت غربالگری در اصفهان

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: طرح غربالگری اختلال اضطرابی روی ۵ هزار کودک تحت پوشش بهزیستی انجام گرفت که بالغ بر ۲ هزار و ۹۵۱ کودک مبتلا شناسایی شدند.

به گزارش کودک پرس ، محمد سعید محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از معلولیت ها طرح های غربالگری متفاوتی به اجرا در آمد که نتایج آن قابل توجه بود.

وی به اجرای طرح غربالگری بینایی اشاره کرد و افزود: سال گذشته این طرح روی ۱۸۰ هزار کودک به اجرا درآمد و هرساله این طرح از مهر آغاز و تا آبان ادامه دارد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اظهار اینکه طبق این طرح ۷ هزار و ۵۰۰ کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی شدند، ادامه داد: این طرح غربالگری در سه سطح اجرایی شد.

وی گفت: آنچه قابل توجه است اینکه اگر مداخله به هنگام روی سه هزار و ۵۰۰ کودک صورت نمی گرفت مبتلا به اختلال جدی بینایی می شدند.

محمدی همچنین از اجرای طرح غربالگری شنوایی روی نوزادان خبر داد و افزود: یک ماهگی بهترین زمان غربالگری شنوایی در نوزادان است و سه ماهگی بهترین سن و شش ماهگی بهترین زمان برای انجام مداخلات به هنگام است.

 

وی به آمار سال گذشته در پی اجرای طرح غربالگری شنوایی اشاره کرد و گفت: این طرح روی ۶۸ هزار و ۴۰۰ کودک به اجرا در آمد و ۲۱۳ مورد شناسایی شد که اگر مداخله به هنگام صورت نمی گرفت به اختلال شنوایی جدی مبدل می شدند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: در اجرای طرح غربالگری اختلال بینایی ۸۰ درصد از جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفتند و در اجرای طرح غربالگری اختلال شنوایی ۸۶ درصد تحت پوشش قرار داده شد.

 

وی از اجرای طرح غربالگری اضطرابی در ۹ شهرستان استان روی ۵ هزار کودک ۵ تا ۶ ساله خبر داد و افزود: در این تعداد کودک ۲ هزار و ۹۵۱ کودک مبتلا به اختلال اضطرابی است.

ناجی اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر نیاز به ارجاع به روان شناسی و یک سطح بالاتر دارند.

وی بیان داشت: هر ساله در شروع سال تحصیلی یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار می دهیم در حوزه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی است که در این عرصه سال گذشته به ۴ هزار و ۵۷۴ نفر مشاوره ژنتیک داده شد.

 

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: همچنین در حوزه آموزش پیشگیری از معلولیت ها به حدود ۱۰۰ هزار نفر آموزش داده شد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار