179728
۱۴ مهر ۱۳۹۷
در آستانه هفته ملی کودک؛

برگزیدگان مسابقه استانی جشنواره قصه‌گویی در فارس معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه استانی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی فارس انتخاب و تجلیل شدند.

به گزارش کودک پرس ، آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان استانی این مسابقه، شامگاه پنج شنبه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در شیراز برگزار شد.

بنا بر این گزارش، پس از رقابت ۵۷ قصه‌گو در ۲ بخش، کانونی و آزاد، با رای هیات داوران این جشنواره، ۵ قصه‌گوی برگزیده استانی برای حضور در مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی شدند.

هیئت داوران مرحله‌ استانی بیستمین و یکمین جشنواره قصه‌گویی فارس با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی از تمامی قصه‌گویان شرکت‌کننده در این رقابت بر توجه ویژه قصه‌گویان به انتخاب قصه خوب، برقراری و تعامل مناسب بامخاطب و استفاده صحیح از زبان بدن و لحن مناسب تاکید کرد.

اجرای خلاقانه قصه گویی به گونه ای که حس کنجکاوی و دنبال کردن قصه را در مخاطب ایجاد کند و استفاده صحیح از ابزار در جهت بیان و انتقال بهتر مفاهیم به مخاطب از جمله نکاتی بود که در این بیانیه به آن اشاره شده است.

در بیانیه هیئت داوران، مهم ترین دلیل برگزاری جشنواره های قصه گویی افزایش توان و تجربه قصه گویان و تبادل دانسته های مرتبط با هنر قصه عنوان شده  و محقق شدن اهداف جشنواره زمانی است که قصه گویان حاضر در مراحل مختلف جشنواره،  به ویژه مربیان کانون از آموخته های خود در راستای اجرای بهتر این فعالیت بهره بگیرند.

هیئت داوران مرحله‌ی استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در فارس متشکل از نسرین کشاورز، محمد حسن محمودی و آرش جمال الدینی ارج نهادن به مطالعه، شناخت، انتخاب و اجرای همه‌ شرکت‌کنندگان، در بخش آزاد این جشنواره رقیه کریمی را با قصه‌ «دختری به اسم فرشته» به عنوان قصه‌گوی منتخب بخش آزاد معرفی کرد.

در همین حال، حسین فدایی صدر با قصه «پشمی آوازه خوان» از مرکز فرهنگی هنری آباده، معصومه پناهی با قصه «خون بس»  از مرکز فرهنگی هنری رستم، مریم  جمالی با قصه « آن کفش ها» از مرکز فرهنگی هنری فساو سمیه یزدان با قصه «غول هاپیشو» از مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ شیراز، چهار قصه‌گوی برگزیده در بخش مربیان کانون بودند.

هیئت داوران مسابقه استانی قصه گویی در فارس ۱۰ نفر از مربیان و شرکت کنندگان را نیز شایسته تقدیر دانست، بدین ترتیب از اعظم ایزدی، مهدیه محمدی، الهه ناسوتی، الهام خسروی، زهرا کرهانی، راحله کنعانی، راضیه جعفری، احمد غریب خانی، انسیه السادات جلالی و ندا یوسفی تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، قصه گویان منتخب دو بخش اعضا و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، پس از داوری لوح فشرده قصه هایشان، هفته آینده معرفی می شوند.

در آیین پایانی مسابقه استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان فارس از قصه گویان پیشین و بخش بین الملل، علی خانجانی، مدرس و پژوهشگر قصه گویی، داوران و همه مربیان و قصه گویان آزاد شرکت کننده در مسابقه استانی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

مسابقه استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی، ۳ روز و با حضور ۵۷ قصه گو از ۱۰ تا ۱۲ مهرماه در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار