موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
179703
۱۴ مهر ۱۳۹۷

تئاتر کودک آینده روشنی برای یک نسل رقم می‌زند

کارگردان نمایش «جادوی پاهای من» گفت: تئاتر کودک با توجه به سن مخاطب می‌تواند فردای بسیار روشنی را برای یک نسل رقم بزند.

به گزارش کودک پرس ،زهرا شایان‌فر با بیان اینکه در تمام سال‌های فعالیتم از جریان تئاتر کودک فاصله نگرفته‌ام، تصریح کرد: با وجود اجرای نمایش‌هایی برای بزرگسالان، بخش عمده‌ای از فعالیت خود را به تئاتر کودک به عنوان تعلق خاطری همیشگی اختصاص داده‌ام.

وی افزود: این عرصه از هنر نمایش بر شخصیت، آداب معاشرت و دغدغه‌های کودکانه تاثیرگذار است و علاوه بر کارکرد سرگرمی و تفریحات خانوادگی می‌تواند این بخش از جامعه را تربیت کند.

کارگردان نمایش «برج‌های خاموش» با تاکید بر اینکه تئاتر کودک از مهم‌ترین شاخه‌های هنرهای نمایشی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این بخش از تئاتر بر نسلی که تازه پا به عرصه وجود گذاشته است تاثیر به سزایی دارد و این اثرگذاری دغدغه من و بسیاری از هنرمندان تئاتر است.
وی با اشاره اینکه تئاتر کودک برای گروه اجرایی نیز نشاط آور است، اظهار داشت: نزدیک شدن به جهان کودک بسیار بااهمیت است و بر روح افراد تاثیر می‌گذارد و توانایی شکستن فشارهای روانی دنیای بزرگسالی را نیز داراست.
این کارگردان و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه پیشنهاد اجرای نمایش کودک را به گروه تئاتر «صلح» داده که با استقبال مواجه شده است، تصریح کرد: یکی از نمایشنامه‌های قدیمی خود را انتخاب و در جلساتی به همراه سیاوش قلعه‌وردی اقدام به بازنویسی آن کردیم.
وی افزود: این نمایشنامه کارگاهی و تعاملی است که نقش اصلی آن را یک نوجوان ایفا می‌کند. این نمایش ماجرای پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی را روایت می کند که تکنولوژی و مشغله‌های زندگی جدید، میان آنان و فرزندانشان فاصله انداخته است.

شایان‌‌فر گفت: پیش از این نمایش «نخودی بلا» را با اجرای موفقی بر صحنه بردم و همچنین فعالیت‌های هنری از جمله ساخت عروسک‌های تلویزیونی و نمایشی نیز در کارنامه حرفه‌ای دارم.

نمایش «جادوی پاهای من» به کارگردانی و نمایشنامه نویسی زهرا شایان‌فر و سیاوش قلعه‌وردی در ماه‌های مهر و آبان سال جاری در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 16 به صحنه می‌رود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار