179647
۱۴ مهر ۱۳۹۷

نکوداشت علما، فرصت برای معرفی الگوها به نسل نوجوان است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با اشاره به اهمیت معرفی الگوهای ساده‌زیستن و علم و دانش به نسل جوان و نوجوان جامعه، افزود: نکوداشت علما، فرصتی برای معرفی الگوها به نسل جوان است.

به گزارش کودک پرس ، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، در همایش نکوداشت آیت الله آدینه وند، از علمای شهرستان کوهدشت، گفت: نکوداشت علما، تجلیل از جایگاه علم آن ها است.

وی با اشاره به ساده زیستی و علم جویی آیت الله آدینه وند، افزود: نکوداشت علما فرصتی برای معرفی زندگی نامه علما برای نسل جوان و الگو سازی برای این قشر است.

آیت الله خاتمی، با اشاره به اهمیت علم و دانش در دنیای امروز، اظهار داشت: جوان امروزی نیازمند الگو هستند تا فراز و نشیب های زندگی را با موفقیت طی کنند.

وی، با بیان اینکه بزرگداشت علما و بزرگان فرصتی برای معرفی این الگوها به نسل جوان است، بیان کرد: جمع آوری آثار، مستندسازی زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی علما و بزرگان باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله خاتمی، با اشاره به اهمیت دوران جوانی، افزود: جوانان قدر دان نعمت جوانی باشند و در همه کارها خدا را در نظر بگیرید، برای مردم کار کنید و زکات علمتان را برای رضای خدا در اختیار دیگران بگذارید.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای نسل جوان و نوجوان، افزود: امروز دشمن به دنبال این است که جوانان را با تاریخ، ریشه و ارزش های دینی و اخلاقی خود بیگانه کند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: افرادی‌که تاریخ و ریشه خود را می‌شناسند زود فریب نمی‌خورند و با بصیرت و هوشیاری توطئه های دشمنان را به موقع تشخیص می دهند.

وی تاریخ استان لرستان پر افتخار دانست و افزود: در دامان این خاک افراد بزگری چون آیت الله بروجردی، آیت الله آیدنه و هزار عالم و دانشمند دیگر پرورش یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آدینه وند، گفت: آیت‌الله آدینه‌وند مظهر ساده‌زیستی  وبود و تلاش کرد ربانی زندگی کند.

وی با افزود:  آیت‌الله آدینه‌وند وجود خود را وقف یاد گرفتن و یاد دادن کرد و در عرصه علم و دین تلاش های خستگی ناپذیری داشت.

گفتنی است، آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند از علمای شهرستان کوهدشت در تاریخ 30 شهریور۹۰ در سن ۸۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار