179604
۱۴ مهر ۱۳۹۷

رئیس جمهور تونس با عهد التمیمی دیدار کرد

رئیس جمهور تونس با عهد التمیمی دختر نوجوان آزاده فلسطینی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش کودک پرس ، «باجی قائد سبسی» رئیس جمهور تونس در قطر قرطاج با «عهد تمیمی» دختر نوجوان آزاده فلسطینی و خانواده وی دیدار کرد.

تمیمی دوشنبه به دعوت رسمی رئیس جمهور تونس وارد فرودگاه بین المللی قرطاج تونس شده بود.

رئیس جمهور تونس در این دیدار تاکید کرد که دیدار و تقدیر وی از عهد تمیمی دختر نوجوان آزاده فلسطینی تقدیر تونس از مبارزات و رشادت های نسل های مختلف ملت فلسطین است. سبسی افزود: این دیدار نشانگر به رسمیت شناختن دوباره حقانیت مساله فلسطین و جایگاه آن در دل ملت تونس است.

وی همچنین به مواضع تونس در حمایت و پشتیبانی از مساله فلسطین و دفاع این کشور از خواسته های بحق ملت دوست و برادر فلسطین در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف اشاره کرد.

این سفر عهد تمیمی به تونس همزمان با گرامیداشت سی و سومین سالروز بمباران هوایی مقر سازمان آزادی بخش فلسطین در منطقه حمام الشط در جنوب تونس صورت می گیرد. این حادثه در تاریخ 1 اکتبر سال 1985 به وقوع پیوست و باعث کشته شدن دهها نفر از تونسی ها و فلسطینی ها شد.

تمیمی هم به نوبه خود از این دعوت سبسی تمجید و تشکر کرد و اظهار داشت که این نخستین سفر وی به یک کشور عربی پس از آزادی از زندان در تاریخ 29 ژوئیه گذشته است.

 

این دختر نوجوان آزاده فلسطینی همچنین بر ایستادگی همیشگی تونس در کنار ملت فلسطین و حمایت از پایداری و ایستادگی این ملت و مبارزات مشروع آن برای احقاق تمامی حقوق خود تاکید کرد.

 

 

 

 

منبع: ابنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار