179512
۱۴ مهر ۱۳۹۷

هر ۱۵ دقیقه یک نوزاد معتاد در آمریکا متولد می‌شود

براساس جدیدترین آمار منتشر شده، در هر ۱۵ دقیقه یک نوزاد معتاد در آمریکا متولد می‌شود.

به گزارش کودک پرس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، هر 15 دقیقه یک نوزاد معتاد در آمریکا متولد می‌شود. براساس داده‌های موجود، ایالات متحده آمریکا از سال 2004 تا 2018 بیش از 2.5 میلیارد دلار برای بهبود شرایط جسمی نوزادان معتاد هزینه کرده است و این در حالیست که بهبود در آنها خیلی اندک است و تبعات اعتیاد مادر تا سالیان سال همراه آنها باقی می‌ماند.

بر اساس آمار و ارقام موجود، بیش از 50 درصد زنان آمریکایی الکل و حدود 20 درصد آنها مواد مخدر استعمال می‌کنند. کارشناسان بهداشتی باور دارند، افزایش شمار زنان معتاد با پیامدهای مهم پزشکی، روانی و اجتماعی همراه خواهد بود؛ علاوه بر این، روند ابتلا به بیماری‌های مختلف در زنان معتاد گسترده‌تر از مردان است.

پژوهشگران با بیان اینکه نمی‌دانند چرا مصرف الکل میان زنان این کشور شایع شده است، اظهار داشتند: «نتیجه تغییر هنجارهای اجتماعی و استرسی که زنان شاغل در محیط کار متحمل می‌شوند، احتمالا با میزان مصرف الکل آنها ارتباط مستقیم دارد».

 

داده‌ها حکایت از آن دارد که حداقل 7 میلیون زن آمریکایی اولین بار در سنّ 7 سالگی مواد مخدر را تجربه کرده‌اند؛ همچنین حداقل 85 میلیون و 500 نفر از زنان آمریکایی الکل مصرف می‌کنند و بیش از 33 میلیون نفر از‌ آنها از در طی روز از مواد مخدر استفاده می‌کنند.

بررسی‌های دانشگاه هاروارد بیانگر آن است، تعداد نوزادان معتاد متولد شده از سال 2004 تا مارس 2018 بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

به گفته دانشمندان، بیش از 80 درصد این نوزادان تحت درمان قرار گرفتند و هزینه قابل توجهی را برای اقتصاد آمریکا به بار آوردند.

 

نتایج این بررسی در دیلی‌میل منتشر شده است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار