179390
۱۲ مهر ۱۳۹۷
معاون حقوق بشر وزارت دادگستری:

باید فضای مناسب ارتقاء جایگاه ۲۳ میلیون آینده‌ساز ایران را فراهم کنیم

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: باید فضاهای مناسبی را برای ارتقاء جایگاه ۲۳ میلیون نوجوان و کودک زیر ۱۸سال که آینده‌سازان کشور هستند، فراهم کنیم.

به گزارش کودک پرس ، محمود عباسی در آیین افتتاح دومین مدرسه احداثی توسط خیرین کانون وکلای دادگستری در کرمانشاه که در روستای چقاگینو بخش ماهیدشت برگزار شد، حوزه علم و فرهنگ را از نشانه‌های ارتقاء یک جامعه خواند و اظهار کرد: امروزه بزرگترین شاخص توسعه یافتگی در جهان شاخص علمی کشورها است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار کشور مبتنی بر انسان سالم است و انسان سالم نیز باید از درون این مجموعه‌های فرهنگی بیرون آید، گفت: مدرسه بنیان کارهای علمی و فرهنگی در جامعه است که جایگاه سترگی در کشور ما دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۳ میلیون نفر کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در کشور، عنوان کرد: این جمعیت آینده سازان ایران هستند که باید فضای مناسب را برای ارتقاء جایگاه آنها فراهم کنیم که زیرساخت این امر نیز احداث فضاهای مورد نیاز تحصیل آنان است.

عباسی با تاکید براینکه در اندیشه دینی و  آموزه های اسلامی ما دو نهاد “وقف” و “خیرین” جایگاه بزرگی دارند، گفت: این دو نهاد خصوصا طی دو سه دهه اخیر در کشور ما اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، تا جایی که شاهد هستیم کارهای برزمین مانده دولت‌ها را خیرین و نهادهای برآمده از متن مردم اجرا می کنند.

 

وی به تاکیدات قرآن کریم درخصوص کار خیر اشاره کرد و یادآورشد: انجام کار خیر حتی به مقدار بسیار کم نیز می تواند تاثیر خوبی در زندگی نسل های آینده داشته باشد که این نشان از عظمت کار خیر است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به ورود نهادهای مختلف غیردولتی در بحث فعالیت های خیرخواهانه خصوصا در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: جامعه شدیدا به تکثر کارهای خیر نیازمند است.

در ادامه این مراسم روح الله وکیلی مدیرعامل کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه نیز آموزش و پرورش را بستر توسعه پایدار کشور دانست و اظهارکرد: مدرسه از مهمترین نهادهای اجتماعی و اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت در کشور محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه فضای فیزیکی مدرسه از جمله مسائلی است که می تواند بازتاب قابل توجهی در رفتار دانش آموزان داشته باشد، تصریح کرد: در این راستا ضروری است علاوه بر توجه به مقوله آموزش، فضای فیزیکی محل تحصیل دانش آموزان نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به زلزله بزرگ سال گذشته کرمانشاه، اظهار کرد: پس از این حادثه تلخ، سیل کمک‌های انسان‌دوستانه مردم ایران روانه کرمانشاه شد و احداث این مدرسه نیز منبعث از کمک‌های کانون‌های وکلای ایران به مردم زلزله زده این استان است.

وکیلی تاکید کرد: این کمک‌ها علاوه بر احداث مدارس جدید، در بحث تعمیرات مدارس آسیب دیده نیز به کار گرفته می‌شوند.

 

دبستان دو کلاسه “وکیل” در زیربنای ۵۵۷ مترمربع با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان در زمینی وقفی ساخته شده و ظرفیت تحصیل ۲۱ دانش آموز روستای چقاگینه بخش ماهیدشت کرمانشاه را فراهم کرده است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار