179382
۱۲ مهر ۱۳۹۷

آغاز جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در روستای فهلیان فارس

آیین افتتاح «جام باشگاه‌‌های کتابخوانی کودک و نوجوان» و نشست «هم‌اندیشی انجمن مادران و انجمن معلمان بازنشسته حامی کتابخوانی» روستای فهلیان ممسنی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، روستای برگزیده برگزیدگان دوستدار کتاب فارس، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان خود را کلید زد که در کنار فعالیت‌های دیگر کتاب‌محور، روزگار خوش کتابخوانی را برای مردم دوستدار کتاب این روستا رقم بزند.
آیین افتتاح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان فهلیان ۱۱ مهرماه همزمان با نشست هم‌اندیشی دوره‌ای دو انجمن «مادران حامی کتابخوانی» و «معلمان بازنشسته حامی کتابخوانی» در کتابخانه عمومی میرزا امان‌الله طباطبایی روستای فهلیان تشکیل شد که جعفر توزنده جانی، نویسنده و دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور؛ روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و داود ایوبی ایوبلو، فرماندار ممسنی در کنار دیگر مدیران شهرستان مهمانان ویژه این مراسم بودند.

منوچهری در این نشست واژه «دوستدار کتاب» را با نام روستای فهلیان عجین دانست و گفت: اتفاق بسیار مهمی است که نشان «دوستدار کتاب» بودن در کنار روستایی باشد و روستای فهلیان همواره با نام روستای دوستدار کتاب شناخته می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خطاب به مردم روستای فهلیان با بیان اینکه شما برای مردم منطقه الگو شده‌اید، گفت: باید فعالیت‌های ترویجی کتابخوانی در این روستا استمرار یابد‌.

وی با بیان اینکه تاریخ چندهزار ساله این منطقه امروز با برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌محور دوباره زنده شده است، گفت: این روستا برنامه کتابخوانی خود را از سطح محلی فراتر برده و در سطح ملی نیز اقدامات گسترده‌ای انجام داده است و همین امر سبب می‌شود که شایستگی‌های این روستا بیش از پیش در تمامی کشور نشان داده شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین گفت: پیش از این، دسترسی مردم روستاها به کتاب و کتابخوانی دشوار بود؛ اما در حال حاضر با رویکردهای کتاب محور و فعالیت کتابخانه‌های عمومی در روستاها این مسئله کمتر شده است.

جعفر توزنده جانی، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران نیز با بیان اینکه یک اتفاق مهم در تاریخ کتابخوانی رقم خورده است، گفت: این اتفاق مهم نفوذ کتاب در شهرهای کوچک و روستاهاست و من امیدم به این روستاها و شهرهای کوچک بسیار زیاد است.
وی افزود: در جام باشگاه‌های کتابخوانی، کودکان هرچه بیشتر با کتاب و نویسندگان ارتباط برقرار کرده‌اند؛ همچنین این طرح باعث شد ما نیز گروه‌های سنی و نیازهای کتابخوانی هر گروه را بهتر بشناسیم.
دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران با تأکید بر اینکه باید جام باشگا‌ه‌های کتابخوانی را در مدارس فعال‌ تر کنیم، گفت: آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی می توانند در به ثمر رسیدن این طرح یاریگر جام باشگاه ‌های کتابخوانی باشند.
توزنده جانی با بیان اینکه قیمت کتاب‌ ها در توجه مردم به مطالعه تأثیر ندارد، گفت: از زمان شکل‌گیری طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی میزان فروش کتاب ها نیز ب‌شتر شده است.

این نویسنده فعال کودک و نوجوان، از فعالیت دو انجمن «مادران حامی کتابخوانی» و «معلمان بازنشسته حامی کتابخوانی» در روستای فهلیان قدردانی کرد و گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی نیز از امروز در این روستا آغاز می‌شود و این سه انجمن در کنار هم فعالیت چشمگیری خواهند داشت.
داود ایوبی ایوبلر، فرماندار شهرستان ممسنی نیز در ادامه روستای فهلیان را مرکز ثقل فرهنگ شهرستان ممسنی دانست و گفت: با فعالیت خوب کتابخانه عمومی میرزا امان‌الله طباطبایی و همراهی مردم، این روستا پتانسیل های فرهنگی خود را به کشور نشان داده است.
وی با بیان اینکه هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد، فعالیت‌های ترویج کتابخوانی فهلیان را الگوی تمامی مناطق شهرستان برشمرد و تأمین اعتبار و آغاز ساخت سالن ورزشی روستای فهلیان را نیز به مردم این روستا نوید داد.

یادآور می‌شود، روستای فهلیان در شهرستان ممسنی با فعالیت‌های چشمگیر کتابخانه عمومی «میرزا امان‌الله طباطبایی» این روستا تاکنون در دو دوره متوالی جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب خوش درخشیده است؛ به طوری‌که در جشنواره سال ۹۵ عنوان اولین روستای دوستدار کتاب و در جشنواره سال گذشته، لقب روستای برگزیده برگزیدگان دوستدار کتاب را از آن خود کرد و در حال حاضر نیز فعالیت‌های ترویجی کتابخوانی این روستا ادامه دارد.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار