179371
۱۲ مهر ۱۳۹۷

عضویت ۵۰ هزار کودک و نوجوان در کانون‌های پرورش فکری کودکان استان قزوین

۵۰ هزار کودک و نوجوان عضو ثابت کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین هستند.

به گزارش کودک پرس ، مدیر کل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در جمع خبر نگاران گفت : در حال حاضر ۱۶ مرکز ثابت ،

۵ مرکز سیار و یک واحد کتابخانه پستی زیر پوشش این اداره کل در سطح استان فعالیت دارند .

مژده اروجی با اشاره به برنامه های هفته ملی کودک با شعار” آینده را باید ساخت” افزود : این برنامه ها با هدف توجه به مقوله کودک از نظر فکری ، آموزشی و روانی و برجسته سازی اهمیت دوران کودکی ، خواسته های کودکان امروز ، توجه به کودکان به عنوان شهروند ، بهره گیری از آموزه های دینی و ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای این برنامه ها از ۱۴ تا ۲۰ مهر در سطح کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت :تقدیر از کودکان و مربیان برگزیده ، اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان حاشیه نشین ، اجرای برنامه های شاد برای کودکان بیمار در بیمارستان قدس و برنامه برای کودکان بی سرپرست در خانه تاریخی زعیم ، اهداء کتاب و محصولات فرهنگی ، دیدار با خانواده های شهدای نوجوان ، اجرای برنامه ادبی نوغزل و شعر خوانی عاشورایی و نشست تخصصی قصه گویی با موضوع دنیای مدرن و عصر ارتباطات از جمله برنامه های این هفته است .

 

اروجی محور برنامه ها را آموزش مهارت زندگی به کودک ، خانواده و سبک زندگی ایرانی – اسلامی ، محیط زیست و میراث فرهنگی ، صلح ، بازی و نشاط ، رسانه و ارتباطات وآموزش سلامت و ایمنی اعلام کرد. مدیر کل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین همچنین از برگزاری مسابقه داستان نویسی ایران در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان قزوین خبر داد و افزود : این مسابقه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مشاهیر ، علما ، دانشمندان و شناخت پرچم ایران برگزار می شود . به گفته وی تا کنون ۵۰۰ اثر داستانی برای شرکت در مسابقه به کانون ارسال شده است که پس از داوری برای تصویر گری و چاپ به حوزه هنری استان قزوین تحویل می شود .

اروجی با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی از ۱۶ تا۱۸ مهر ،گفت : این جشنواره با شعار” خوب زندگی کردن تمرین می خواهد” در بخش های قصه گویی سنتی و خلاق ، قصه های ۹۰ ثانیه ای و نشست های تخصصی و مقاله نویسی برگزار می شود .

 

به گفته وی : مخاطبان این جشنواره گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ سال ، زنان و مردان و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها هستند .

 

 

 

 

 

منبع: روزنامه اطلاعات

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار