موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
179165
۱۱ مهر ۱۳۹۷
نقد برنامه‌های اسپانسرمحور تلویزیون؛

غفلت از کودکان با ظهور اسپانسرها/ جلساتی که حاصلی ندارند

یک تهیه‌کننده برنامه‌های کودک معتقدست بودجه کافی برای ساخت برنامه‌های کودک در نظر گرفته نمی‌شود و همین امر باعث ورود افرادی به عرصه تهیه‌کنندگی شده که با خود اسپانسر می‌آوردند.

به گزارش کودک پرس ، علی اکبر ذاکری تهیه کننده برنامه های کودک درباره نبود بودجه برای ساخت برنامه های مرتبط با خردسال و کودک و ورود اسپانسرها به این عرصه بیان کرد: وضعیت اقتصادی به گونه ای است که شبکه ها بدون بودجه نمی توانند برنامه بسازند و حتما باید از مشارکت های مالی و اسپانسرها بهره گرفت و اسپانسرها هم معمولا کمتر سمت برنامه های کودک می آیند چون نمی توان هر چیزی را برای کودک تبلیغ کرد.

وی افزود: از طرف دیگر افت برنامه ها در تلویزیون به همین دلیل است که اسپانسرمحور و مجری محور شده اند و اتاق فکر حذف شده است و فقط تهیه کننده های کم سواد مانده اند که مشارکت می آورند.

ذاکری درباره اینکه چرا برای تولید برنامه های کودک از هزینه پیام های بازرگانی استفاده نمی شود، اظهار کرد: شاید اینقدر هزینه ها بالا رفته است که پیام های بازرگانی جوابگوی تجهیزات فنی، دکور و دیگر زیرساخت ها برای ساخت یک برنامه کودک نباشد در نتیجه باید سوبسید جداگانه ای به برنامه های کودک بدهند هرچند که مقرون به صرفه نباشد.

وی اضافه کرد: من شخصا به عنوان برنامه سازی که سال ها در این حوزه کار کرده ام از رییس سازمان تا زیرمجموعه ها پیگیری کرده ام و حتی اطلاع دارم که مدیر گروه ها هم تلاش کرده اند تا به نتایج مثبتی برسند اما باید گوش شنوایی باشد. ما هر بار به مدیران ارشد مراجعه کردیم با درهای بسته مواجه شدیم و با هرکسی که فکر کردیم می تواند واسطه شود صحبت کردیم اما اتفاقی نیفتاد.

ذاکری یادآور شد: معمولا وقتی جلسه ای درباره کودک برگزار می شود در این جلسات همه اذعان دارند که کودکان نسل های آینده کشور هستند و باید برای فرهنگسازی آنها تلاش کرد اما این جلسات که تمام می شود هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

 

این تهیه کننده در پایان عنوان کرد: کسی که باید بودجه بدهد برنامه های کودک را اولویت نمی داند و از آنها غفلت می شود و به این ترتیب سطح برنامه های کودک پایین آمده است. در چنین شرایطی دیگر رغبتی برای برنامه ساز نمی ماند و ترجیح می دهد سراغ برنامه های بزرگسال و مشارکتی برود. گاهی هم تولید برنامه های کودک را به کسانی می سپارند که اسپانسر می آورند و افرادی وارد تهیه کنندگی حوزه کودک می شوند که سواد و تخصص لازم را ندارند.

منبع: مهر
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار